DENSO wprowadziło do oferty niklowe świece zapłonowe TT w 2009 roku. Innowacyjna technologia stosowana w świecach zapłonowych Twin Tip jest wynikiem wielu lat badań i testów, których celem było opracowanie produktu spełniającego wymogi związane z ochroną środowiska i charakteryzującego się wysokimi parametrami technicznymi.

Niklowe TT

Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT, która została wprowadzona na rynek w 2009 roku, cieszy się nieustającą popularnością. Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece zapłonowe DENSO TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.

Kluczowe korzyści:
Oszczędność paliwa – wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie, umożliwia zapłon ubogich mieszanek i przekłada się na rzadsze wypadanie zapłonów niż w przypadku standardowych świec.
Mniejsze emisje – wyższa zapłonność prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie redukuje emisję
CO, CO² i HC.
Skonsolidowany zakres – dostępne dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.
Idealne do rozruchu zimnego silnika – niższe napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskich temperaturach.

Irydowe TT

Świeca Iridium TT posiada najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm oraz elektrodę masową o średnicy 0,7 mm. Świece zapłonowe Iridium TT charakteryzują się trzykrotnie dłuższą żywotnością niż standardowe świece niklowe, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i optymalne osiągi silnika. Skonsolidowana oferta świec Iridium TT pokrywa szeroką gamę pojazdów w przystępnej cenie.
Elektrody świec niklowych to dwie płaskie powierzchnie, które blokują możliwość rozprzestrzeniania się płomienia. W przypadku świec DENSO Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) pozwalają płomieniowi rozprzestrzeniać się we wszystkich kierunkach, dzięki czemu poprawia się zarówno zużycie paliwa, jak i wydajność. DENSO zastosowało w świecach Iridium TT nowoczesne rozwiązania. Elektroda centralna ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również platynowy stop, z którego wykonana jest elektroda masowa, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.

Kluczowe korzyści:
Znacznie większa wytrzymałość – żywotność 120 000 km.
Lepsza zapłonność – mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon.
Większa moc wyjściowa – niskie wymagane napięcie i wysoka zapłonność oznaczają lepsze spalanie.
Mniejsze emisje – mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowana emisja CO, CO² i HC.
Zapewniają optymalne osiągi silnika dla szerokiej gamy pojazdów OE w przystępnej cenie.
Skonsolidowany zakres – dostępne dla większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.

Silniki z instalacją LPG i CNG

Najlepszą świecą zapłonową do zastosowania w silniku z instalacją LPG jest irydowa świeca TT (Iridium TT), która spełnia wszystkie standardowe wymagania. W niższym segmencie cenowym idealną alternatywą dla silników LPG jest niklowa świeca TT, jeśli silnik był oryginalnie wyposażony w standardowe świece niklowe. Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej, zarówno w przypadku LPG, jak i CNG, jest trudniejszy niż w przypadku silników napędzanych benzyną, ponieważ LPG i CNG są wtryskiwane jako gaz. Gazy wymagają większego napięcia jonizacji niż ciecze, aby wytworzyć iskrę. Gaz zajmuje również więcej miejsca niż płyn, więc w komorze spalania pozostaje mniej miejsca na świeże powietrze; zmniejsza to ilość cząsteczek powietrza i paliwa wokół elektrod. W rezultacie istnieje większe ryzyko wypadania zapłonu. Wyższe napięcie potrzebne do zapłonu LPG/CNG powoduje także większe obciążenie cewki zapłonowej i świecy zapłonowej.

Dlatego w wielu przypadkach wybiera się świecę zapłonową z mniejszym odstępem między elektrodami, aby zmniejszyć zapotrzebowanie na napięcie. Mniejszy odstęp między elektrodami zmniejsza jednak wydajność zapłonu. Alternatywnym rozwiązaniem, pozwalającym na zmniejszenie obciążenia cewek i świec zapłonowych, jest stosowanie świec zapłonowych z cienkimi elektrodami, takich jak irydowe świece zapłonowe DENSO. Wymagają one niższego napięcia, a tym samym pozwalają zachować większy odstęp między elektrodami.

Więcej informacji o świecach zapłonowych DENSO można znaleźć na stronie www.denso-am.pl.