Serwis Tar-Mag ma swoją siedzibę w Częstochowie przy ul. Piotrkowskiej 14. Firma jest dobrze znana w regionie, ponieważ świadczy usługi już od ponad 25 lat. Początkowo mały warsztat z biegiem czasu zmienił się w świetnie wyposażone, duże przedsiębiorstwo, obsługujące samochody osobowe, dostawcze, busy, TIR-y, a nawet pojazdy specjalistyczne.

Od 2008 roku TAR-MAG działa w ramach autoryzowanej sieci serwisów samochodowych AD Serwis.

Na początek – dwa kanały

Zaczynaliśmy ponad 25 lat temu, kiedy polski rynek usług motoryzacyjnych zaczął się dynamicznie rozwijać – wspomina Grzegorz Tarasek, reprezentujący firmę. – Z branżą jesteśmy związani od bardzo dawna. Początkowo prowadziliśmy stację paliw, z czasem zapadła decyzja o rozpoczęciu działalności serwisowej. Muszę przyznać, że nie było łatwo. Wynajmowaliśmy niewielki, skromny warsztat, w którym znajdowały się dwa kanały. Pozwalał on na przeprowadzanie podstawowych napraw i czynności obsługowych pojazdów mechanicznych. Dodatkowo zajmowaliśmy się sprzedażą hurtową olejów samochodowych Castrol. Byliśmy przedstawicielami tej firmy w naszym regionie. W swoim warsztacie oferowaliśmy również możliwość wymiany oleju, która to usługa cieszyła się sporym powodzeniem. Proszę mi wierzyć, ale to właśnie my jako pierwsi wpadliśmy na pomysł bezpłatnej wymiany oleju. Klient kupował u nas filtr oraz olej, a sama usługa wymiany była gratis. Pamiętam do dzisiaj, jak przedstawiciele niemieckiej firmy Fuchs, którzy gościnnie przebywali w Polsce, robili zdjęcia kolejek, które ustawiały się przed naszym warsztatem właśnie do darmowej wymiany oleju. Pomysł ten podchwyciły później inne firmy, a Castrol niejednokrotnie podawał nasz przykład na organizowanych przez siebie szkoleniach. Nowatorskie podejście oraz nieszablonowe pomysły sprawiły, że zaczęliśmy być rozpoznawalni w okolicy. Powoli dojrzewała w nas decyzja o konieczności zmiany budynku warsztatowego na większy. Rozwijaliśmy się, potrzebowaliśmy przestrzeni na nowy sprzęt oraz większą ilość pracowników – wspomina. W 2003 roku udało się zakupić budynek idealnie nadający się do działalności serwisowej.

Stanowiska na podglądzie

Obecnie TAR-MAG dysponuje 7 stanowiskami: czterema do obsługi samochodów osobowych i busów, dwoma do obsługi ogumienia oraz jednym umożliwiającym pracę z TIR-ami, autokarami i samochodami specjalistycznymi. Ciekawym rozwiązaniem jest monitoring obejmujący wszystkie stanowiska naprawcze. – Dzięki temu klienci mogą na bieżąco zobaczyć, co nasi mechanicy robią przy ich samochodzie. To ciekawe rozwiązanie pozwalające na budowanie zaufania do firmy nawet wśród najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy pewni jakości świadczonych przez nas usług, a nasz personel to sprawdzeni i doświadczeni fachowcy – mówi Grzegorz Tarasek. TAR-MAG zatrudnia 10 pracowników, w tym 7 mechaników. Są to osoby sprawdzone, związane z firmą od wielu lat. Personel stale podnosi swoją wiedzę na szkoleniach i kursach branżowych. Dzięki temu mechanicy z Częstochowy są w stanie poradzić sobie z usterkami nawet w najnowocześniejszych pojazdach. – Stałe podnoszenie kwalifikacji to konieczność w naszej branży – twierdzi Grzegorz Tarasek. – Bierzemy odpowiedzialność za bezpieczeństwo naszych klientów i nie możemy sobie pozwolić na braki w wiedzy czy niedostateczne zaangażowanie w wykonywaną pracę. Oprócz klientów prywatnych, obsługujemy między innymi pojazdy Państwowej Straży Pożarnej, Państwową Szkołę Straży Pożarnej, pojazdy pogotowia gazowego czy służby zdrowia. Współpraca z tak poważnymi instytucjami to dla nas duże wyróżnienie, ale także motywacja do ciągłego doskonalenia umiejętności. Od sprawności samochodów tych służb niejednokrotnie zależy zdrowie i życie wielu osób, zatem każda czynność musi być przy nich wykonana perfekcyjnie – podsumowuje. W tym roku, podczas rywalizacji 100 najlepszych mechaników, organizowanej przez firmę AD Polska, firma TAR-MAG także wystawiła swoją reprezentację. Znalezienie się w tak wąskim gronie najlepszych fachowców to z pewnością spory sukces i powód do dumy.

img_3346

Oprócz wymiany oleju i filtrów firma oferuje także pełną obsługę wulkanizacyjną i zajmuje się sprzedażą, wymianą oraz naprawą wszystkich rodzajów opon. Dzięki współpracy z firmą AD Polska, mechanicy pracują na nowoczesnych urządzeniach, pozwalających także na obsługę opon typu run flat. W serwisie przy ul. Piotrkowskiej 14 w Częstochowie można również wymienić wszystkie filtry: oleju, powietrza, paliwa, kabinowy. Firma oferuje ponadto pełną obsługę klimatyzacji. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, od pewnego czasu prowadzimy również pełną gamę usług związanych z układem klimatyzacji – mówi Grzegorz Tarasek. – Sprawdzamy szczelność układu, osuszamy go, odgrzybiamy za pomocą ozonowania, napełniamy nowym czynnikiem chłodzącym. Niesprawna klimatyzacja może nie tylko znacznie obniżyć komfort podróżowania, ale także spowodować poważne infekcje i problemy z drogami oddechowymi. Dlatego warto raz w roku wykonać pełny przegląd tego układu – dodaje.
Podczas każdej wizyty w serwisie TAR-MAG klienci mogą liczyć ponadto na bezpłatne uzupełnienie płynu do spryskiwaczy, sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego oraz płynu do układu wspomagania kierownicy. Takie drobne gesty pozwalają budować pozytywną opinię na rynku oraz sprawiają, że TAR-MAG posiada dużą rzeszę stałych, zadowolonych klientów. W branży usług motoryzacyjnych polecenie serwisu innym przez dotychczasowych klientów jest jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy. Niejednokrotnie to właśnie polecenie sąsiada czy znajomego sprawia, że wybieramy ten, a nie inny warsztat. W przypadku serwisu TAR-MAG z Częstochowy można mieć pewność, że dokonany wybór jest trafny.

Ponad 25 lat działalności oraz współpraca z instytucjami państwowymi są gwarancją najwyższego poziomu usług, a indywidualne podejście do każdego klienta oraz drobne gesty sprawiają, że w serwisie TAR-MAG każdy czuje, że jest traktowany wyjątkowo.

Łukasz Pieńkowski

TAR-MAG

ul. Piotrkowska 14
42-200 Częstochowa
tel. 34 324 43 01, 34 361 36 74
e-mail: biuro@tar-mag.pl
www.tar-mag.pl