Przedstawiamy Państwu jeden z serwisów, w których pasję do motoryzacji oraz rodzinną atmosferę czuć na każdym kroku. Dodając do tego zaangażowanie oraz fachowość pracowników, przystępne ceny i terminowość, otrzymujemy miejsce, w które każdy oddaje swój pojazd z ufnością. I choć początki nie były łatwe, to lata wytrwałej pracy zaowocowały zdobyciem silnej pozycji na lokalnym rynku usług samochodowych.

Motoryzacja to moja pasja

– Swoje zainteresowanie motoryzacją odkryłem dość wcześnie – opowiada Jacek Kopała. – Już jako młody chłopak z ciekawością chłonąłem nowinki ze świata mechaniki, podziwiałem nowe modele samochodów znanych marek oraz śledziłem zmagania kierowców rajdowych.  Wydaje mi się, że już wtedy w mojej głowie zaczęła kiełkować myśl, aby w przyszłości połączyć pasję z pracą zawodową. Jednak do realizacji marzeń czekała mnie długa droga – wspomina. W Polsce prężnie rozwijał się rynek motoryzacyjny, o drogach jeździło coraz więcej pojazdów, które wymagały serwisowania. Z jednej strony powiększało się zapotrzebowanie na tego typu usługi, jednak z drugiej otwierano coraz więcej warsztatów. Konkurencja była duża. W związku z tym Jacek Kopała postanowił pójść na kompromis pomiędzy zainteresowaniami a wymaganiami ówczesnego rynku. – W 2003 roku otworzyłem swój pierwszy sklep z częściami samochodowymi przy ul. Kilińskiego 11. Lokalizacja sklepu nie była przypadkowa, ponieważ to w tej części miasta znajduje się lokalne zagłębie motoryzacyjne. Duża liczba klientów i warsztatów dawała nadzieję na zainteresowanie ofertą handlową – opowiada. – Muszę przyznać, że nie było łatwo. Wszystkie obowiązki związane z prowadzeniem sklepu spadły na mnie. Dbanie o zaopatrzenie, obsługa klienta oraz wszystkie sprawy formalne załatwiałem sam. Dodatkowo szybko okazało się, że powierzchnia sklepu jest niewystarczająca i składowanie towaru zaczęło stanowić nie lada problem. Jednak od zawsze starałem się stawiać czoło wyzwaniom i szukałem wyjścia z trudnych sytuacji – wspomina. To właśnie wtedy postanowił nawiązać współpracę z ówczesnym Dakolem (później AD, obecnie Elit). Bogata oferta części i podzespołów, połączona z szybkim czasem realizacji zamówienia oraz atrakcyjnym pakietem gwarancyjnym sprawiła, że firma stała się mocno konkurencyjna i zaczęła zyskiwać silną pozycję na lokalnym rynku. – Obserwując pozytywne efekty dotychczasowej działalności, zacząłem poważnie myśleć nad otworzeniem własnego serwisu samochodowego – mówi Jacek Kopała. – Jako że współpraca z ówczesnym AD układała się wzorcowo, zdecydowałem się od początku przystąpić do autoryzowanej sieci serwisów AD. Z podjęciem tej decyzji związana jest jeszcze ciekawa historia. Otóż wraz z żoną braliśmy udział w imprezie zorganizowanej przez firmę Dakol. Jedną z atrakcji była loteria, w której główną nagrodą była skoda fabia. Szczęście nam sprzyjało i to właśnie my staliśmy się jej posiadaczami. Uznaliśmy to za dobrą wróżbę i zdecydowaliśmy o otworzeniu serwisu w sieci AD – wspomina.

Serwis z prawdziwego zdarzenia

Jacek Kopała zdawał sobie sprawę, że pomieszczenie serwisu oraz dobrze zaopatrzonego sklepu wymaga odpowiednio wyposażonego, przestronnego budynku. Postanowił zbudować go od podstaw. W 2009 roku, przy ul. Targowej 19A został otwarty serwis wyposażony w trzy stanowiska naprawcze oraz zaplecze, które stanowi bogato zaopatrzony sklep z częściami. – Nowy budynek pozwolił nam rozwinąć skrzydła – mówi właściciel. – Możemy bez problemu realizować zadania związane z mechaniką oraz obsługą klienta. Dodatkowo, dysponując odpowiednią przestrzenią, mogę śmiało myśleć o rozwoju firmy i zakupie nowego sprzętu. Obecnie oferujemy klientom obsługę w zakresie wulkanizacji, układów hamulcowych, układów kierowniczych, układów zawieszenia, wydechowych, rozrządów oraz sprzęgieł – wymienia Jacek Kopała. – Ponadto w serwisie wykonywane są czynności związane z bieżącą obsługą samochodów. Na poczekaniu wymieniamy olej, filtry, płyny. Dobrze doposażone sklepy spełniają rolę zaplecza, z którego możemy szybko sprowadzić potrzebną część. Dzięki temu naprawy przebiegają sprawnie, a klienci mają pewność, że wykonujemy je tylko na wysokiej jakości podzespołach objętych odpowiednią gwarancją. Szczególnie doceniają to klienci flotowi, którym sprawne pojazdy są niezbędne do prowadzenia działalności, a ich samochody są intensywnie eksploatowane. Dodatkowym atutem jest skrócony do minimum czas naprawy. Do każdego klienta staramy się podchodzić indywidualnie. Nasi fachowcy służą poradą i proponują najkorzystniejsze rozwiązanie danego problemu. Przy każdej wykonywanej usłudze kontrolujemy również opony, światła, wycieraczki, poziom oleju i płynów, tak by klient miał poczucie indywidualnego i rzetelnego podejścia do jego sprawy – dodaje. Naturalną koleją rzeczy było również zatrudnienie nowych pracowników. Obecnie w firmie pracuje dwóch sprzedawców i trzech mechaników. W sprawnym zarządzaniu firmą panu Jackowi pomaga żona. – Mamy świadomość, że rynek usług motoryzacyjnych jest jednym z rozwijających się najszybciej – mówi Jacek Kopała. – Bez przerwy docierają do nas nowinki ze świata motoryzacji, z którymi mamy do czynienia w codziennej pracy. Nowe modele samochodów, skomplikowane systemy elektroniczne. Musimy być z tym wszystkim na bieżąco, dlatego regularnie bierzemy udział w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez naszych partnerów – dopowiada.
Auto Serwis Kopała jest świetnym przykładem na to, jak ciężką i wytrwałą pracą można zrealizować nawet bardzo śmiały projekt. Dzięki zaangażowaniu właścicieli i pracowników firma zdobyła stałe grono zadowolonych klientów, którzy polecają jej usługi swoim znajomym. To bardzo miłe kiedy od nowego klienta słyszymy, że polecił nas sąsiad czy znajomy – mówi Jacek Kopała. – Dobra opinia jest najważniejsza i działa lepiej niż najbardziej wymyślna reklama. Docenianie naszych wysiłków daje nam dodatkową motywację do codziennej pracy. Mogę śmiało powiedzieć, że mam szczęście, ponieważ udaje mi się łączyć pracę zawodową pasją. Dziękuję całemu naszemu zespołowi oraz naszym klientom, ponieważ to Wy, razem ze mną, tworzycie to miejsce – podsumowuje.