Auto Marlon Serwis świadczy swoje usługi od 2002 roku. Początkowo oferta firmy obejmowała głównie czynności serwisowe, takie jak wymiana płynów, filtrów czy opon. Jednak założycielom przedsiębiorstwa od początku przyświecał jasny cel – stworzenie miejsca, w którym właściciele pojazdów otrzymaliby kompleksową pomoc serwisową. Wieloletnia konsekwentna praca pozwoliła na zrealizowanie założonych celów.

Obecnie pod szyldem Auto Marlon Serwis działają dwa serwisy samochodowe oraz stacja diagnostyczna.

Szalony pomysł?

– Początki naszej firmy mogą być nieco zaskakujące, gdyż nie miałem wcześniej do czynienia z branżą usług motoryzacyjnych. Po prostu pewnego dnia, wraz ze wspólnikiem, wpadliśmy na pomysł otworzenia własnego serwisu. Zamiar może nieco szalony, ale, jak to często bywa, właśnie najbardziej spontaniczne i z pozoru mało racjonalne pomysły okazują się przysłowiowymi strzałami w dziesiątkę. Mój wspólnik przez wiele lat pracował jako diagnosta samochodowy i posiadał spore doświadczenie w tej dziedzinie, jednak prowadzenie własnego warsztatu to zupełnie inna bajka. Dodatkową motywacją był fakt, że w tamtym czasie rynek motoryzacyjny w naszym kraju przeżywał rozkwit i bardzo dynamicznie się rozwijał. Przybywało samochodów i rosło zapotrzebowanie na solidne serwisy samochodowe. Postanowiliśmy być jednym z nich – wspomina Wojciech Dobosz, współwłaściciel firmy.

Szybko okazało się, że ambitnym planom sprzyja los. Właścicielom udało się wynająć budynek, w którym mieścił się wcześniej serwis marki Daewoo. – Było to spore ułatwienie, ponieważ pomieszczenia były już przystosowane do działalności warsztatowej. Wszyscy wiemy, jak ważny jest odpowiedni układ pomieszczeń, ich wielkość i zamontowane instalacje. My mieliśmy to szczęście, że wszystko było już zrobione. Budynek wymagał jedynie odpowiedniego wyposażenia. Pierwsze maszyny, niezbędne do przeprowadzania wymiany opon, sprowadziliśmy z Niemiec. Zakupiliśmy je już jako używane, ale spisywały się znakomicie. Początkowo wszystkie usługi wykonywaliśmy tylko we dwóch – ze wspólnikiem. Pierwszych pracowników zatrudniliśmy po roku działalności. Jeden z nich pracuje z nami do dzisiaj – mówi Wojciech Dobosz.

Udana współpraca z ELIT Polska

Ambitne plany rozwojowe wymagały zapewnienia bogatego zaplecza z częściami samochodowymi. Dlatego też od samego początku firma związana była z hurtownią Dakol. 23 września 2003 roku właściciele podpisali umowę z firmą AD Polska (obecnie ELIT Polska), która ułatwiła dostęp do potrzebnych części i nowych klientów. Tym samym Auto Marlon Serwis stał się jednym z pierwszych Serwisów AD w naszym kraju. – Lata mijają, a my nadal jesteśmy bardzo zadowoleni z podjętej decyzji. Współpraca z firmą ELIT Polska (wcześniej AD Polska) układa się wzorowo. Najważniejszym czynnikiem jest dla nas dostęp do bardzo szerokiej oferty części zamiennych. Zamówienia realizowane są błyskawicznie, czasami nawet kilka razy dziennie, co pozwala nam znacznie skrócić czas wykonywanych napraw. Dodatkowym atutem dla naszych klientów są atrakcyjne pakiety gwarancyjne oraz przystępne ceny. Chętnie korzystamy także ze szkoleń oraz możliwości doposażenia warsztatu w nowoczesny sprzęt. Współpraca z dużą hurtownią oraz konsekwentne realizowanie planu rozwojowego zaowocowały zdobyciem wielu stałych klientów, którzy polecają nasze usługi swoim znajomym. Wiele osób przyjeżdża do nas nawet z odległych miejscowości, ponieważ mają do nas duże zaufanie. Tzw. poczta pantoflowa to jedna z najlepszych form reklamy. Nie ukrywam, że dużą radość sprawia nam każda wizyta nowego klienta, któremu ktoś wcześniej polecił nasz serwis – wyjaśnia Wojciech Dobosz.

Oferowane usługi

– W naszej ofercie najbardziej rozbudowana jest lista usług mechanicznych. Wykonujemy wszystkie usługi związane z mechaniką pojazdową – począwszy od wymiany płynu hamulcowego, chłodniczego czy oleju, a skończywszy na bardzo poważnych czynnościach serwisowych, np. wymianie rozrządu czy kompletnym remoncie silnika. Klienci wykonają u nas również szczegółowy przegląd samochodu. Usługa ta cieszy się sporym powodzeniem, zwłaszcza przed sezonem zimowym. To właśnie przy niskich temperaturach i dużej wilgotności uwidacznia się wiele ukrytych dotąd usterek. Klienci wiedzą, że warto odpowiednio wcześnie zabezpieczyć się przed przykrymi niespodziankami i wykonać kompletny przegląd pojazdu – mówi współwłaściciel Auto Marlon Serwis.

Oferta firmy łączy w sobie solidność wykonywanych usług oraz przystępne ceny. Wszystkie naprawy wykonywane są przy zachowaniu najwyższych standardów, a stosowane części zamienne objęte są gwarancją przewidzianą w ramach działalności sieci serwisów Partner ELIT. Dla stałych klientów mamy wiele promocji, atrakcyjne ceny części oraz rabaty na usługi serwisowe. Dzięki temu firma jest bardzo konkurencyjna na lokalnym rynku. – Komfort i zadowolenie klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego do dyspozycji klientów oddaliśmy wygodne pomieszczenie, w którym mogą oni poczekać na zakończenie naprawy samochodu. Obok serwisu zlokalizowany jest również bogato wyposażony sklep z częściami. Klienci mogą sami przejrzeć nasz towar i wybrać dla siebie najbardziej odpowiadający element. W naszym sklepie znajdują się podstawowe elementy eksploatacyjne, takie jak filtry, wycieraczki, paski, ale także zaawansowane podzespoły renomowanych firm. Doświadczeni i wyszkoleni pracownicy pomogą w doborze najlepszego rozwiązania. W naszym budynku działa również profesjonalna myjnia samochodowa – wymienia współwłaściciel firmy.

Dynamiczny rozwój

Długie lata obecności na rynku oraz nastawienie na rozwój firmy zaowocowały uruchomieniem kolejnych punktów usługowych. – W 2013 roku otworzyliśmy stację kontroli pojazdów w miejscowości Skołyszyn k. Jasła, w zeszłym roku kolejne dwie – mówi Wojciech Dobosz. – Duże zainteresowanie naszą ofertą skłoniło nas do otworzenia drugiego punktu w Jaśle. Jest on zlokalizowany przy ul. Żeromskiego i oferuje usługi związane z szeroko pojętą mechaniką pojazdową. Zatrudniamy tam 24 osoby, w tym 6 diagnostów samochodowych. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi pracownicy stale podnosili swoje kwalifikacje i byli na bieżąco z nowinkami branżowymi. Dlatego regularnie biorą oni udział w szkoleniach i kursach. W serwisach szkolą się także młodzi adepci mechaniki i elektromechaniki pojazdowej. Średnio w ciągu roku, pod okiem naszych fachowców, doświadczenie zdobywa ok. 30–40 osób – dodaje.

– Wiemy, że nasi klienci obdarzają nas ogromnym zaufaniem. Codziennie robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ich nie zawieść. Nasi mechanicy to prawdziwi fachowcy, czerpiący z codziennych wyzwań dużą satysfakcję. Praca z pojazdami mechanicznymi to pasja, która w połączeniu z sumienną pracą daje zadowalające efekty – podsumowuje współwłaściciel serwisu.


Dane teleadresowe:
Auto Marlon Serwis
ul. Jana Pawła II 28
38-200 Jasło
tel. 13 448 00 03


Łukasz Pieńkowski