Program tegorocznej konferencji był bardzo bogaty. Oficjalne, uroczyste spotkanie z klientami poprzedził panel dyskusyjny z udziałem dostawców firmy AD Polska, którzy prezentowali także swoją ofertę. Na stoiskach partnerów dystrybutora można było znaleźć m.in. katalogi, ulotki, plakaty. Przedstawiciele firm odpowiadali na pytania o ofertę i aspekty techniczne.

Nowości w ofercie dostawców AD Polska

Swoją ofertę klientom AD Polska prezentowała m.in. firma Philips. – To dla nas pierwsza okazja, by pokazać klientom sieciowym w Polsce nowe produkty, które prezentowaliśmy w tym roku na targach Automechanika. Pokazujemy tu m.in. żarówki halogenowe Racing Vision, które zapewniają aż 150% więcej widoczności, oraz żarówki nowej generacji X-tremeVision i WhiteVision, które zostały gruntownie unowocześnione. Mamy również nowości w kategorii lamp warsztatowych, m.in. lampę przeznaczoną dla warsztatów lakierniczych, która ułatwia dobranie odpowiedniego koloru – mówiła Urszula Matusiak z firmy Philips.

Także firma SKF chwaliła się tegorocznymi nowościami. – W tym roku SKF wprowadził zestawy łańcuchowe rozrządu, dlatego jest to dla nas tak bardzo istotne, by ten produkt pokazywać i promować; jest to nasze oczko w głowie. Ofertę poszerzamy regularnie co kwartał – wyjaśniał Marcin Czajka z firmy SKF.
Również firma Valeo prezentowała na spotkaniu z klientami AD Polska przegląd swojej oferty. Przedstawiciel francuskiego producenta odpowiadał na pytania gości związane z produktami i zagadnieniami technicznymi.

W minionym roku nastąpiły zmiany w AD International. Dołączył do nas dystrybutor z Danii, dzięki czemu mamy już pełne pokrycie Europy, łącznie z rynkiem skandynawskim. AD International generuje niemal 6 mld euro obrotu, który rośnie w imponującym tempie. Dodatkowo, jesteśmy częścią organizacji 1Parts, globalnej sieci dystrybucji, w skład której wchodzą AD International oraz dwie firmy dystrybucyjne działające na rynku północnoamerykańskim – Auto Parts i Pronto. Dotychczas byliśmy częścią największego dystrybutora w Europie, teraz mamy już zasięg globalny.

Piotr Stopczyk
prezes AD Polska

Na stosiku firmy ZF Friedrichshafen AG można było zapoznać się z nowym konceptem ZF Services

[pro]Tech, który od 2017 roku zastąpi dotychczasowy Original SACHS Service. – Koncept funkcjonuje już w krajach niemieckojęzycznych. Następnym krajem, w którym go wprowadzamy, jest Polska. Koncept ZF Services [pro]Tech to wsparcie techniczne dla warsztatów w formie szkoleń technicznych, a także portalu ze wsparciem technicznym – wyjaśniał Bartosz Rychlik z ZF Friedrichshafen AG.

art_4553-ok

Z kolei Mann-Filter chwalił się swoimi filtrami FreciousPlus. – Unikalną cechą FreciousPlus jest jego biofunkcjonalna powłoka, która nie tylko wiąże alergeny, ale również zapobiega rozwojowi pleśni i bakterii oraz przedostawaniu się ich do wnętrza kabiny pasażerskiej poprzez wentylację. W ofercie posiadamy 60 nowych referencji. Pokazujemy także różnicę między filtrami klasy premium a ich tańszymi zamiennikami – mówił Arkadiusz Szafrański z Mann-Filter.

Firma Delphi prezentowała całą swoją ofertę. – Delphi wprowadziło w tym roku ponad 1000 nowych numerów katalogowych do swojej oferty. Największą grupą produktową, którą rozszerzyliśmy, jest linia hamulcowa – to już obecnie 600 numerów katalogowych. Poza tym układy zawieszenia i elektronika. Szczególny nacisk kładziemy na standardy bezpieczeństwa; zwracamy na nie szczególną uwagę przy projektowaniu i produkcji elementów układu zawieszenia. Wszystkie elementy układu zawieszenia przechodzą rygorystyczne testy w ekstremalnych warunkach środowiskowych – w dużym mrozie, przy bardzo wysokiej temperaturze, w komorach solnych. Poddawane są one także różnym naprężeniom dynamicznym i statycznym. Jeśli chodzi o układy elektroniczne, to koncentrujemy się na programach cewek zapłonowych i wprowadzonej w ubiegłym roku linii przepływomierzy, które cieszą się bardzo dużą popularnością – mówił Piotr Podrażka z firmy Delphi.

Goście AD Polska mogli także zapoznać się z produktami firmy Nissens. – Chwalimy się nowościami, które wprowadziliśmy w tym roku. Dla każdego klienta przygotowaliśmy pakiet reklamowy plakatów oraz gadżetów firmowych – powiedział Artur Gołembniak z firmy Nissens.

Swoją ofertę prezentowała także marka Fram, od niedawna dostępna w sieci AD Polska. – Tradycyjnie, prezentujemy naszą ofertę na aftermarket i na pierwszy montaż. Jesteśmy tutaj dlatego, że marka Fam stanowi nowość w ofercie AD Polska i chcemy brać udział w tego typu wydarzeniach. Mamy bardzo dużo pytań od klientów, przede wszystkim wyjaśniamy, czym jest nasza marka – mówił Bartosz Sieradzki, Area Manager Grupy Sogefi.

art_4482-ok

Również firma Metelli zapoznawała klientów AD Polska ze swoimi produktami. – Reprezentujemy producenta przegubów, półosi, pomp wody i elementów hydrauliki hamulcowej firmy Metelli. Na targach AD jesteśmy jako wsparcie naszego wyłącznego dystrybutora, marki KWP – wyjaśniał Tomasz Latosi, dyrektor firmy Metelli w Polsce.

Natomiast na stoisku firmy Tenneco klienci AD Polska mogli poznać m.in. nowości, które firma prezentowała na tegorocznych targach Automechanika. – Chwalimy się tutaj całą naszą ofertą. W tej chwili AD Polska zwiększyło ofertę magazynową naszych produktów. W czasie panelu dyskusyjnego wspominaliśmy o nowościach, prezentowanych na targach Automechanika we Frankfurcie, przede wszystkim o amortyzatorach Monroe OESpectrum, które pojawią się w naszej ofercie w nowym roku – powiedział Jarosław Danel z firmy Tenneco.

Podsumowania i plany

Po części targowej i dyskusjach panelowych rozpoczęła się uroczysta część spotkania, którą poprowadził znany prezenter telewizyjny Maciej Orłoś. Klientów i dostawców AD Polska powitał oficjalnie Piotr Stopczyk, prezes AD Polska. – To spotkanie ludzi, którzy na co dzień ze sobą współpracują i darzą się sympatią. To wspaniała okazja, by się spotkać i miło spędzić ten wieczór – mówił prezes. Piotr Stopczyk podsumował miniony rok i zapewnił, że firma jest w znakomitej kondycji.

– W minionym roku nastąpiły zmiany w AD International. Dołączył do nas dystrybutor z Danii, dzięki czemu mamy już pełne pokrycie Europy, łącznie z rynkiem skandynawskim. AD International generuje niemal 6 mld euro obrotu, który rośnie w imponującym tempie. Dodatkowo, jesteśmy częścią organizacji 1Parts, globalnej sieci dystrybucji, w skład której wchodzą AD International oraz dwie firmy dystrybucyjne działające na rynku północnoamerykańskim – Auto Parts i Pronto. Dotychczas byliśmy częścią największego dystrybutora w Europie, teraz mamy już zasięg globalny – mówił Piotr Stopczyk.

O rozwoju i kondycji firmy AD Polska mówił także Dawid Cieśla, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży. Obecnie AD Polska to:

  • 3 magazyny centralne (Dębica, Wrocław, Kraków),
  • 44 oddziały,
  • ponad 54 tys. m2 powierzchni magazynowej,
  • dwie sieci serwisowe: AD Serwis (163 warsztaty) i Auto Primo (299 warsztatów).

W tym roku zainwestowaliśmy dodatkowo ponad 11 mln zł w zapasy magazynowe w oddziałach, aby zapewnić stały dostęp do naszej oferty. Wprowadziliśmy także nowe produkty: hamulce FTE, amortyzatory do samochodów azjatyckich Japanparts, zawory silnikowe AE, ramiona wycieraczek Negotti oraz akcesoria samochodowe Virage.

Marcin Drozdowski
członek zarządu AD Polska

Dostawy do klientów realizowane są 6–7 razy dziennie. Każdego dnia telefony od klientów przyjmuje kilkadziesiąt osób pracujących w call center.
– W tym roku zainwestowaliśmy dodatkowo ponad 11 mln zł w zapasy magazynowe w oddziałach, aby zapewnić stały dostęp do naszej oferty – mówił z kolei Marcin Drozdowski, członek zarządu AD Polska. – Wprowadziliśmy także nowe produkty: hamulce FTE, amortyzatory do samochodów azjatyckich Japanparts, zawory silnikowe AE, ramiona wycieraczek Negotti oraz akcesoria samochodowe Virage – dodał. Szczególnie wartą uwagi nowością są kompletne zestawy do wymiany turbosprężarek firmy Turbos Hoet.

To jednak nie koniec nowości. – Planujemy rewitalizować ofertę marek własnych, poszerzać ofertę części elektrycznych i elektronicznych, części silnikowych, jak również rozszerzać ofertę do samochodów dostawczych. Kontynuujemy program Dostawcy Preferowanego. W 2016 roku do tego grona dołączyli: dostawca filtrów Fram, pióra wycieraczek Champion, sprzęgła Valeo oraz akcesoria Virage. W roku 2017 do tej bogatej listy dołączy firma King Tony – dostawca narzędzi i wyposażenia warsztatowego. Warto także dodać, że jesteśmy wyłącznym dystrybutorem produktów Fram, FTE oraz Champion – podsumował Marcin Drozdowski.
Miniony rok w firmie AD Polska to także wdrożenie projektu nowego systemu dystrybucji. – Koncentrujemy nasze wysiłki dystrybucyjne w najbliżej okolicy – w odległości do 30 km od naszych filii, co gwarantuje krótki czas reakcji oraz częste dostawy. Nie oznacza to, że wycofujemy się z obszarów położonych dalej. Natomiast w tych najbliższych lokalizacjach chcemy być solidnym partnerem, zapewniając naszym klientom częste dostawy – mówił Piotr Stopczyk, prezes AD Polska.

W ramach nowego systemu dystrybucji wprowadzono 7 nowych pełnych tras oraz 62 dodatkowe częstotliwości na trasach już istniejących.

Nowością jest również program AD Partner. – Program AD Partner to długotrwała współpraca z najlepszymi klientami, którzy prowadzą działalność dystrybucyjną na tyle daleko od filii AD Polska, byśmy nie wchodzili sobie w drogę. Takim partnerom gwarantujemy specjalne bonusy, wsparcie finansowe oraz aplikację ułatwiającą zbieranie zamówień od klientów i przekazywanie ich do AD Polska. Partnerzy AD, którzy już wprowadzili ten system, odnotowali 40-procentowy wzrost sprzedaży – mówił Dawid Cieśla.

art_4948-ok

Tegoroczne działania AD Polska to także m.in. kontynuacja programu AD Klub oraz uruchomienie platformy internetowej, na której dostępne są informacje o wszystkich promocjach, realizacja szkoleń technicznych we współpracy z firmą BETiS, w ramach Akademii Techniki Samochodowej (48 szkoleń w pierwszej połowie 2016 roku), pierwsza edycja konkursu Supermechanik AD, spotkania produktowe z dostawcami, a także wdrożenie nowego programu zamówieniowego.

Tak jak w ubiegłych latach, zarząd AD Polska docenił swoich najlepszych klientów. Nagrody wręczono w następujących kategoriach:

  • Wielkość obrotu,
  • Dynamika obrotu,
  • W dowód uznania wieloletniej, lojalnej współpracy,
  • Top Serwis sieci AD Serwis,
  • Top Serwis sieci Auto Primo,
  • Najlepszy klient flotowy,
  • Dostawca Roku.

Tytuł Dostawcy Roku trafił tym razem do marki Textar. – Z firmą AD Polska współpracujemy od czterech lat. Ta nagroda to dla mnie zaskoczenie i niespodzianka. Ale to nie jedyne wyróżnienie w tym roku dla marki Textar. Otrzymaliśmy już dwie nagrody za Produkt Roku – za kompozytowe tarcze hamulcowe oraz tarcze hamulcowe nawęglane. No i teraz ta nagroda Dostawcy Roku AD Polska, także bardzo miła – powiedział Mirosław Przymuszała, przedstawiciel firmy TMD Friction, do której należy marka Textar. – To był do nas bardzo dobry rok także pod względem obrotu. Od kilku lat mamy zwyżkę. Ale patrząc na dane świadczące o wzroście importu samochodów używanych, coraz starszych, nie wiem, czy nasza przyszłość na rynku będzie taka różowa. Trochę mnie to martwi, bo nasze produkty trafiają do samochodów stosunkowo nowych, a wszystko wskazuje na to, że starsze linie mogą zacząć dominować – dodał Mirosław Przymuszała.

Nagrody za osiągnięcie najwyższych obrotów w promocji Lato 2015 z AD Klub wręczyli także dostawcy AD Polska: Amtra, Auto-Starter, Boll, Castrol, Centra/Exide, Delphi, Denso, ElringKlinger, Filtron, Fomar Friction, Fram, Gates, Goodyear, Japanparts, K2, KWP, KYB, Magneti Marelli, Mann-Filter, Mobil, Monroe, NGK, Nissens, Optimal amortyzatory, Optimal łożyska, Optimal zawieszenie, Osram, Parys, Philips, Schaeffler, Shell, SKF, SWAG, Textar, Total oraz Valeo.