Prezentujemy Auto-Serwis – firmę prowadzoną przez Tomasz Antosa, prawdziwego pasjonata motoryzacji. Pod aktualną nazwą warsztat funkcjonuje dopiero od nieco ponad roku, ale właściciel oraz zatrudnieni w serwisie mechanicy to doświadczeni fachowcy, związani z branżą od wielu lat. W swojej codziennej działalności łączą oni tradycję mechaniki samochodowej ze świeżym, nowoczesnym spojrzeniem na branżę motoryzacyjną.

Dzięki nawiązaniu współpracy z firmą ELIT Polska Sp. z o.o. warsztat funkcjonuje w ramach autoryzowanej sieci serwisów Partner ELIT.

Z motoryzacją od dzieciństwa

Tomasz Antos, właściciel Auto-Serwisu, z motoryzacją związany jest od dziecka. – W latach 90. mój ojciec prowadził warsztat blacharsko-lakierniczy. Już wtedy zaczynało we mnie kiełkować zainteresowanie samochodami. Lubiłem spędzać czas w warsztacie taty i z zaciekawieniem przyglądałem się przeprowadzanym naprawom. Interesowały mnie również wykorzystywane narzędzia i technologie. Po latach nie byłem do końca pewien, czy chcę zająć się usługami związanymi z branżą motoryzacyjną, ale pomyślałem, że jest to coś, co mogę robić dorywczo; traktowałem to raczej jako pasję. Po roku 2000 mój ojciec z powodów zdrowotnych musiał zakończyć działalność warsztatową, a ja rozpocząłem naukę w liceum. Nie brałem wówczas pod uwagę technikum czy szkoły zawodowej kształcącej mechaników pojazdowych – wspomina.
W tamtym okresie wydawało się, że perspektywa pracy w serwisie samochodowym znacznie się oddaliła. Jednak zaszczepione w dzieciństwie zainteresowanie mechaniką samochodową nie dało o sobie zapomnieć. W 2008 r., po ukończeniu szkoły średniej, Tomasz Antos rozpoczął pracę w autoryzowanym serwisie samochodowym. – Przez ponad 10 lat zdobywałem doświadczenie pod okiem fachowców. Każdego dnia uczyłem się czegoś nowego i utwierdzałem się w przekonaniu, że mechanika jest dla mnie czymś więcej niż tylko zawodem. W trakcie pracy w serwisie nauczyłem się również odpowiedzialności, dokładności oraz właściwego podejścia do każdej wykonywanej usługi. Przekonałem się, że w tej branży trzeba trzymać bardzo wysokie standardy, ponieważ wykonywane usługi mają wpływ na bezpieczeństwo klientów. Tą zasadą kieruję się w swojej pracy do dzisiaj – opowiada.

Właściciel Auto-Serwisu ukończył w tym czasie również studia na kierunku zarządzanie. Wtedy też zaczęły pojawiać się myśli o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej. – Początkowo nie myślałem o jakimś dużym przedsięwzięciu, ale raczej o małym garażu, w którym mógłbym wykonywać proste usługi. Jednak szybko pojawił się apetyt na więcej. Miałem ponad 10-letnie doświadczenie w branży, wiedzę z zarządzania oraz ogromny zapał i chęć do działania – opowiada.

Naturalną koleją rzeczy było podjęcie działań zmierzających do rozbudowy serwisu. Do tego potrzebny był odpowiedni obiekt w dogodnej lokalizacji. O ile poszukiwania działki przebiegły sprawnie, o tyle uzyskiwanie wymaganych pozwoleń i dopełnianie innych formalności zajęły sporo czasu. – Nie zniechęciłem się jednak biurokracją. Miałem cel i konsekwentnie go realizowałem. Po jakimś czasie zaczęła się budowa, w efekcie której z 40-metrowego garażu przeniosłem się do serwisu o powierzchni prawie 400 m2, z zapleczem biurowym i pełnym wyposażeniem – wspomina Tomasz Antos.

Usługi

W nowym budynku znajdują się 4 stanowiska warsztatowe, 3 podnośniki kolumnowe i 1 podnośnik nożycowy do diagnostyki geometrii zawieszenia. Uzupełnieniem wyposażenia są nowoczesne narzędzia do pracy z nowymi modelami samochodów. – Zajmujemy się głównie bieżącymi naprawami pojazdów: wymianą filtrów, płynów eksploatacyjnych, elementów zawieszenia. Tego typu usługi świadczymy najczęściej i staramy się realizować je w możliwie jak najkrótszym czasie. Oczywiście wykonujemy także poważniejsze naprawy, takie jak: remonty silników, wymiany rozrządu czy sprzęgła – dodaje. Warsztat wykonuje również inne usługi: serwis układu klimatyzacji, usługi wulkanizacyjne, diagnostykę i naprawę/wymianę elementów zawieszenia czy naprawy układu wydechowego.
Od początku działalności Auto-Serwis współpracuje z ELIT Polska Sp. z o.o. – Kontakt z ELIT Polska nawiązałem jeszcze w trakcie pracy w ASO. Współpraca zawsze układała się bardzo dobrze; świetnie się rozumieliśmy. W związku z tym, otwierając własny serwis, nie wahałem się ani chwili i od razu nawiązałem współpracę partnerską. Dużym jej atutem są regularne dostawy potrzebnych części oraz ich bogaty asortyment. Dzięki temu możemy znacznie skrócić czas wykonywanych usług. Dodatkowe korzyści to atrakcyjne ceny oraz pakiety gwarancyjne. Nasi klienci to doceniają; podnosi to także naszą konkurencyjność na lokalnym rynku. Przynależność do autoryzowanej sieci serwisów Partner ELIT to dla nas prestiż, a dla klientów gwarancja wysokiego standardu usług. Cieszymy się, że możemy się rozwijać oraz poszerzać grono stałych, zadowolonych klientów. Dzisiejszy rynek usług motoryzacyjnych nie jest łatwy. Po pierwsze, branża motoryzacyjna rozwija się bardzo szybko i trzeba posiadać szeroki zasób fachowej wiedzy, aby nadążyć za najnowszymi trendami i nowinkami technicznymi. Po drugie, na rynku jest bardzo duża konkurencja. Dzięki współpracy z dużymi, sprawdzonymi partnerami, takimi jak ELIT Polska, jesteśmy bardzo konkurencyjni. Wychodzimy z założenia, że w pracy serwisowej najważniejsza jest rzetelność i dokładność. Dbamy również o satysfakcję klienta i do każdej naprawy podchodzimy indywidualnie. Służymy pomocą przy doborze właściwych podzespołów i doradzamy najlepsze rozwiązania – wyjaśnia właściciel.

W naszej branży jedną z najlepszych i najskuteczniejszych metod reklamy jest tzw. poczta pantoflowa. – Nowi klienci często mówią, że przyjechali do nas dlatego, że ich znajomy korzystał z naszych usług i był zadowolony. To dla nas wielka nobilitacja i motywacja do ciężkiej pracy. Nie możemy przecież zawieść pokładanego w nas zaufania – mówi Tomasz Antos.

W Auto-Serwisie liczy się również dobra atmosfera panująca wśród pracowników. Wzajemne wsparcie i zrozumienie pozwalają każdemu czuć się pewnie, a to przekłada się na jakość usług. Również klienci dostrzegają i doceniają rodzinną atmosferę w serwisie i zgodnie twierdzą, że każda wizyta przebiega miło i sprawnie.

Pytany o plany na przyszłość, Tomasz Antos podkreśla chęć utrzymania wysokiego poziomu usług oraz zadowolenia klientów. – Uważam, że przy zbyt dużej liczbie wykonywanych usług ich poziom może ulec obniżeniu. Wolimy wykonywać mniej napraw, za to z należytą starannością i uwagą. Możliwe, że w przyszłości zdecyduję się na dalszy rozwój oraz rozbudowę warsztatu, jednak aktualnie skupiam się na codziennej pracy – podsumowuje właściciel firmy.

Dane teleadresowe:
Auto-Serwis Tomasz Antos
al. Jana Pawła II
(przy łączniku autostradowym)
Tarnów
tel. 538 308 625