Prezentujemy firmę Agro-Bud, która ze stacji kontroli pojazdów rozwinęła się w kompletne centrum obsługi. Klienci znajdą tutaj bogatą ofertę usług z zakresu szeroko pojętej mechaniki pojazdowej, przeglądy rejestracyjne, serwis ogumienia, myjnię oraz stację paliw.

Przedsiębiorstwo istnieje od 1993 r., natomiast z firmą ELIT (wcześniej AD Polska) związane jest od 2002 r.

Myślenicka stacja

Siedziba firmy mieści się przy ul. Kazimierza Wielkiego w Myślenicach, w pobliżu Zakopianki. – W branży usług motoryzacyjnych przyjęło się, że lokalizacja jest bardzo ważna. Bliskość tak ruchliwej drogi jak Zakopianka z pewnością jest dużym atutem. Jednak bazujemy głównie na stałych klientach z okolicy. Jeśli przyjeżdża do nas ktoś nowy, to zazwyczaj jest to następstwem nagłej awarii na trasie. Cieszy nas zaufanie stałych klientów, ale oczywiście z równie dużą uwagą i zaangażowaniem zajmujemy się także pojazdami, które pojawiają się u nas po raz pierwszy – mówi Wojciech Rachwał, właściciel serwisu.

Początkowo firma działała jako stacja kontroli pojazdów. Z czasem zakres usług poszerzył się o ręczną myjnię samochodową, serwis ogumienia, a także o usługi mechaniczne. Obecnie klienci mogą również skorzystać z czterostanowiskowej myjni bezdotykowej oraz samoobsługowej stacji paliw. Warto zaznaczyć, że sprzedawane paliwo jest dostarczane przez PKN Orlen, a ceny są mocno konkurencyjne. Dla klientów flotowych przygotowano specjalne karty paliwowe, aby maksymalnie ułatwić im korzystanie z oferty stacji. Agro-Bud jest firmą rodzinną. – Obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności dzieliliśmy się z tatą (Jerzym Rachwałem) oraz bratem – Marcinem. Współpraca układała się dobrze i w niedługim czasie naturalnie wyklarował się podział obowiązków. Świetnie się rozumiemy i dążymy do tych samych celów – opowiada Wojciech Rachwał. Dobra atmosfera oraz sprawne zarządzanie zaowocowały prężnym rozwojem firmy.

Wzorcowy serwis

Często przypadek decyduje o tym, jak potoczą się nasze dalsze losy. Podobnie było w kwestii przystąpienia Agro-Bud do sieci autoryzowanych serwisów AD. – Mój brat studiował z Maciejem Jeznachem, który niedługo później został przedstawicielem handlowym ówczesnej firmy AD Polska – wspomina Wojciech Rachwał. – Chcieliśmy działać pod szyldem znanym, rozpoznawalnym w całej Polsce oraz za granicą. To właśnie dzięki namowom Maćka zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy. Z biegiem czasu okazało się, że była to bardzo dobra decyzja. W 2003 roku, podczas wizytacji w Polsce ówczesnego prezesa AD International, nasz zakład został uznany za wzorcowy serwis sieci. To duże wyróżnienie utwierdziło nas w słuszności dokonanego wyboru oraz zmotywowało do dalszej pracy – dodaje.

Współpraca z firmą ELIT Polska daje wiele korzyści: dostęp do szerokiej gamy części oraz podzespołów do wszystkich marek samochodów, atrakcyjne pakiety gwarancyjne oraz programy lojalnościowe.
– To wszystko doceniają nasi klienci. Oprócz osób prywatnych obsługujemy również klientów flotowych. W ich przypadku czas realizacji danej naprawy jest kluczowy. Dzięki dostępowi do oferty ELIT Polska możemy znacznie skrócić czas wykonania usługi – twierdzi właściciel firmy.
Z przynależności do sieci ELIT Polska korzystają również pracownicy firmy. – Obecnie zatrudniamy ok. 30 osób, w tym: mechaników, diagnostów, pracowników myjni, serwisu opon oraz kadrę naszego biura i pracowników obsługi klienta. Przykładamy dużą wagę do ciągłego poszerzania wiedzy, dlatego nasi pracownicy systematycznie biorą udział w szkoleniach oraz kursach. Bardzo cenimy szczególnie te organizowane przez firmę ELIT Polska, ponieważ w programach tych wydarzeń zawsze znajduje się duża ilość praktycznej wiedzy związanej z nowinkami branżowymi. Przyjeżdżają do nas coraz nowsze, coraz bardziej zaawansowane technicznie pojazdy. Aby radzić sobie z występującymi w nich usterkami, musimy być stale na bieżąco i nieustannie poszerzać swoją wiedzę – dodaje.
Chcąc pozostać konkurencyjnymi na rynku, właściciele firmy Agro-Bud stale inwestują również w nowy sprzęt potrzebny w codziennej pracy. Na wyposażeniu warsztatu są m.in. urządzenia diagnostyczne Bosch oraz Brain Bee, a także linia do obsługi klimatyzacji. W budynku serwisowym znajduje się 14 stanowisk naprawczych wyposażonych w podnośniki, spawarki, wyważarki i prasy hydrauliczne.
– Obsługujemy pojazdy wszystkich marek – zarówno osobowe, jak i dostawcze. Zajmujemy się także samochodami ciężarowymi, jednak w ich przypadku zakres wykonywanych czynności jest nieco mniejszy (głównie jest to wymiana płynów i filtrów, serwis układu hamulcowego oraz zwieszenia). Pracy jest naprawdę sporo, ale gdy łączy się codzienne obowiązki ze swoją pasją, nie myśli się o zmęczeniu. Decyzja o otworzeniu stacji kontroli pojazdów oraz późniejszym rozwoju była przysłowiowym strzałem w dziesiątkę – mówi właściciel firmy.

– Codzienna praca daje nam wiele satysfakcji. Przeszliśmy bardzo długą drogę od stacji kontroli pojazdów do kompleksowego centrum obsługowego pojazdów różnych marek. W osiągnięciu celu ważną rolę odegrał upór oraz konsekwentne podejmowanie kolejnych wyzwań. Nie bez znaczenia jest również fakt, że współpracujemy z najbliższą rodziną – mówi właściciel firmy. – W tak trudnej branży, jaką są usługi motoryzacyjne, bardzo ważne jest zaufanie do wspólników. Muszą to być osoby, na których można całkowicie polegać w każdej sytuacji. Mamy szerokie plany rozwojowe. Jak do tej pory nie zajmowaliśmy się usługami blacharsko-lakierniczymi i na razie nie planujemy wprowadzać ich do swojej oferty. Dlaczego? Nie można przecież znać się na wszystkim! – podsumowuje z uśmiechem.


 Usługi:

  • mechanika pojazdowa,
  • serwis ogumienia,
  • serwis klimatyzacji,
  • diagnostyka komputerowa,
  • stacja paliw,
  • stacja kontroli pojazdów,
  • myjnia samochodowa.

Agro-Bud
ul. Kazimierza Wielkiego 152
32-400 Myślenice
tel. 12 272 20 28
www.adserwisagrobud.pl


Łukasz Pieńkowski