Ubiegły rok okazał się przełomowym okresem w ponadpiętnastoletniej historii działalności AD Polska. W sierpniu nastąpiła oficjalna zmiana w strukturach właścicielskich. Nowym inwestorem strategicznym został jeden ze światowych liderów aftermarketu – LKQ Corporation. Działalność kontynuowana będzie w ramach grupy Rhiag, pod szyldem Elit Polska. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla Centralnej i Wschodniej Europy. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu będzie wielopłaszczyznowa integracja obu polskich firm Elit. To jest plan działania na 2018 rok.

Zmiany w strukturach właścicielskich nie mają wpływu na bieżącą współpracę z naszymi dostawcami i klientami. Wręcz przeciwnie, ci ostatni zyskują dostęp do znacznie większej i nieosiągalnej do tej pory oferty części zamiennych. Wśród nich znajduje się marka własna Starline, która od niemal dwudziestu lat cieszy się wysoką pozycją na europejskich rynkach dystrybucji. Katalog obejmuje ponad 50 grup produktowych, liczących łącznie ok. 50 tysięcy pozycji przeznaczonych do różnych typów pojazdów: od jednośladów, poprzez samochody osobowe, do pojazdów ciężarowych wszystkich marek.

W 2017 roku kontynuowaliśmy plany wprowadzania do oferty kolejnych referencji marek: Bugiad, Dayco, FTE, Magneti Marelli, Optimal, Ravenol oraz SWAG. W niedalekiej przyszłości nastąpi jednak weryfikacja listy dostawców, bo inne produkty tzw. pierwszego wyboru były w AD Polska, a inne są w sieci Elit.

Ważnym elementem naszej strategii była i nadal jest rozbudowa sieci dystrybucji. Dzięki nowym lokalizacjom (Konin, Płock, Toruń i Szczecin) możemy zaoferować naszym klientom krótszy czas dostawy zamówionych części. Przekłada się to bezpośrednio na przyspieszenie naprawy, a tym samym na zadowolenie kierowców z usług danego warsztatu.

Dodatkowo, dla usprawnienia procesu dystrybucji, zmodernizowaliśmy platformę wyszukiwania referencji części. Teraz wystarczy wpisać do systemu numer VIN naprawianego pojazdu.

Niezmiennie najlepszą formą podtrzymania relacji biznesowych z naszymi dostawcami i dystrybutorami jest coroczne spotkanie. Jednocześnie jest to okazja do podsumowań, w tym wyróżnienia najaktywniejszych firm i osób, m.in. właścicieli serwisów należących do sieci AD Serwis i Auto Primo (które niebawem zaczną działać w ramach nowej sieci warsztatów Partner Elit). Tym razem tytułem Dostawcy Roku została uhonorowana firma Nissens.

Na zakończenie kilka słów o konkursie Supermechanik. W 2017 roku odbyła się jego druga edycja; jednocześnie była to ostatnia edycja pod brandem AD. Mając na uwadze rosnącą frekwencję i zaangażowanie uczestników, projekt ten będziemy kontynuować pod nazwą Supermechanik Elit.

Piotr Stopczyk
prezes Elit Polska Sp. z o.o.