Akumulatory z elektrolitem w formie płynnej (SLI) do pojazdów bez systemu start stop.
Tradycyjne akumulatory z elektrolitem w postaci płynnej to najpopularniejszy rodzaj akumulatorów. Technologia ta jest często nazywana jest SLI – skrót ten odnosi się do głównych zadań tych akumulatorów, czyli rozruchu (Starting), oświetlenia (Lighting) i zapłonu (Ignition).
W ofercie VARTA można znaleźć 3 rodzaje akumulatorów SLI, określanych jako Dynamic Trio:
• Silver Dynamic: 11 typów, do pojazdów premium bez systemu start-stop,
• Blue Dynamic: 25 typów, do wszystkich samochodów ze standardowym wyposażeniem,
• Black Dynamic: 15 typów, do starszych pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 2000.
Akumulatory rozruchowe VARTA wyposażone są w opatentowaną kratkę PowerFrame. Dzięki jej zastosowaniu akumulatory mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania.
1) Zamknięta konstrukcja kratki zabezpiecza przed zwarciem oraz uszkodzeniem separatora, znacznie poprawia wytrzymałość i stabilność a także zwiększa odporność na uszkodzenia mechaniczne.
2) Specjalna konstrukcja kratki w miejscach największego skupienia ładunku elektrycznego gwarantuje lepszy przepływ prądu i krótszą drogę do przebycia ładunku elektrycznego od podstawy kratki do chorągiewki (i na odwrót).
3) Dzięki zoptymalizowanej geometria kratki udało się uzyskać większą odporność na wstrząsy i wibracje, a precyzyjnie wykonane oczka kratki zapewniają doskonałą przyczepność masy czynnej nawet przy największych obciążeniach.
Akumulatory przeznaczone do samochodów wyposażonych w systemy start stop: VARTA Silver dynamic AGM i VARTA Blue Dynamic EFB
• Akumulatory EFB: do samochodów kompaktowych i modeli klasy średniej z systemem start stop
Akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery) to udoskonalona wersja tradycyjnych akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Powłoka z poliestru na powierzchni płyty dodatniej sprawia, że akumulator EFB ma dłuższą żywotność. Akumulatory EFB charakteryzują się niskim poziomem oporu wewnętrznego i mogą obsłużyć dwukrotnie więcej cykli ładowania* w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi.
Akumulatory EFB są odpowiednim źródłem energii dla samochodów:
– wyposażonych w podstawowe wersje systemu start-stop
– bez systemu start-stop, eksploatowanych w trudnych warunkach (np. w ruchu miejskim)
– bez systemu start-stop, ale z bogatym wyposażeniem
Jeśli w pojeździe fabrycznie zamontowano akumulator EFB, wówczas przy wymianie również można wybrać akumulator tego typu. Jeśli użytkownik pojazdu oczekuje wyższych parametrów lub jego styl jazdy sprawia, że akumulator jest bardzo obciążony (np. Często porusza się po mieście), wówczas warto rozważyć wybór akumulatora AGM.
Budowa akumulatora VARTA Blue Dynamic EFB

• Akumulatory AGM do do samochodów SUV i samochodów klasy wyższej wyposażonych w zaawansowany system start stop
Akumulatory AGM ( Absorbent Glass Mat) są bezobsługowe i szczelne. W tej technologii płyty akumulatora są umieszczone w absorbujących elektrolit matach szklanych, co przekłada się na znaczący wzrost jego pracy cyklicznej. Tak zaprojektowane akumulatory gwarantują bezpieczeństwo działania w każdej pozycji i uniemożliwiają jakikolwiek wyciek elektrolitu nawet podczas dużych wstrząsów. To mocne akumulatory idealne dla zaawansowanych systemów start-stop. Dzięki stabilności cyklu akumulatora AGM rozgrzany silnik może być wielokrotnie wyłączany i włączany w krótkich odstępach czasu, bez ryzyka problemów z ponownym uruchomieniem.
Akumulator AGM sprawdzi się idealnie:
• w pojazdach z automatycznym systemem start-stop i układem odzyskiwania energii z hamowania (rekuperacji),
• w samochodach z wyposażeniem wysokiej klasy i zaawansowanymi technologicznie odbiornikami pobierającymi energię.
Budowa akumulatora VARTA Silver Dynamic AGM
Akumulatory wykorzystujące nowoczesne technologie, takie jak EFB czy AGM, są monitorowane przez specjalny czujnik i ściśle współpracują z systemem zarządzania akumulatorem (BMS). W razie zastosowania nieodpowiedniego akumulatora, system start stop może nie działać prawidłowo, mogą pojawić się problemy z pracą odbiorników energii w pojeździe a żywotność akumulatora może być krótsza.
Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Ferrari, Fiat Ford, GMC, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Lamborghini, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Nissan, Opel Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Škoda, Vauxhall, Volkswagen, Volvo