Pokonujemy dziś tysiące kilometrów, często na krótkich trasach, w ruchu miejskim. Korki, czerwone światła, skrzyżowania – w ciągu roku zatrzymujemy się i rozpędzamy nawet do 18 000 razy. Nowe oleje Castrol Magnatec Stop-Start pozwalają chronić silnik nawet w tak ekstremalnych warunkach.

Świat przyspiesza. Nie da się tego nie zauważyć. Mamy na głowie coraz więcej obowiązków, często wymagających szybkiego przemieszczania się samochodem po mieście, na krótkich dystansach. Nasza podróż trwa średnio 10–15 minut. To za mało, by silnik samochodu był w stanie nagrzać się do temperatury roboczej. Co więcej, w tym czasie często zatrzymujemy się na światłach i w miejskich korkach.

18 000 zatrzymań

Eksploatując auto w ruchu miejskim, zatrzymujemy się i rozpędzamy nawet 18 000* razy w ciągu roku. Jeśli nasze auto dodatkowo wyposażone jest w układ Start-Stop, wyłączający silnik podczas postoju, ochrona silnika staje się jeszcze trudniejsza. To właśnie wtedy dochodzi do największego zużycia jednostki napędowej. Spowodowane jest to niedostateczną temperaturą oleju silnikowego i ogromnymi obciążeniami, jakim poddawane są elementy silnika.

Aby sprostać tym wymaganiom, inżynierowie Castrol opracowali specjalną linię olejów silnikowych Castrol Magnatec Stop-Start. Unikalna technologia Inteligentnych Molekuł sprawia, że molekuły oleju przywierają niczym magnes do elementów najbardziej narażonych na zużycie i zapewniają najwyższą ochronę od momentu przekręcenia kluczyka, niwelując negatywne skutki „zimnego startu” i fazy rozgrzewania silnika oraz cyklów unieruchamiania jednostki.

Skuteczność potwierdzona

Aby udowodnić skuteczność technologii Inteligentnych Molekuł, przeprowadzono badanie jakości nowego oleju według standardu API „Sequence IVA Test”. To nieodłączna część procesu uzyskiwania norm API. Badanie to polega na wyznaczeniu stopnia zużycia wałka rozrządu. Symulowane są w nim warunki pracy silnika w trakcie fazy jego rozgrzewania, a więc pod obniżoną temperaturą oleju i płynu chłodzącego. Wykonuje się je na silniku Nissan KA24E. To 4-cylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 2,4 l. Standardowy test Sekwencyjny IVA trwa 100 godzin i jest podzielony na 100 cykli badawczych. Każdy cykl składa się z dwóch faz: 50- i 10-minutowej. W pierwszej fazie silnik pracuje na biegu jałowym, temperatura oleju wynosi 49°C, a płynu chłodzącego 50°C, natomiast w drugiej fazie silnik pracuje z wyższą prędkością obrotową (1500 obr./min), a temperatury płynów roboczych są tylko nieznacznie wyższe. Po zakończeniu testu każda z krzywek wałka rozrządu mierzona jest specjalnym przyrządem mikrometrycznym w 7 miejscach. Daje to razem 84 pomiary wałków rozrządu w każdym prowadzonym teście silnikowym. Wyniki badań obrazują stopień zużycia krzywek wałka rozrządu na danym oleju silnikowym i dają się łatwo porównywać pomiędzy testowanymi olejami.

7 razy lepiej

W trakcie testów oleju Castrol Magnatec Stop-Start stwierdzono 7-krotnie mniejsze zużycie krzywek wałków rozrządu niż na oleju referencyjnym spełniającym klasyfikację jakościową API SN. Aby mieć stuprocentową pewność skuteczności ochrony, jaką dają oleje Castrol Magnatec Stop-Start, test Sekwencyjny IVA wydłużono do 300 godzin. Wyniki są jednoznaczne – olej Castrol Magnatec Stop-Start przez cały czas zapewnia doskonałą ochronę krzywek wałka rozrządu, nie zbliżając się nawet do wartości granicznych dla limitu API SN, podczas gdy olej referencyjny zakończył test po 200 godzinach całkowitym zniszczeniem wałka rozrządu.

Test Sekwencyjny IVA dowiódł wysokiej skuteczności ochronnej olejów Castrol Magnatec Stop-Start, dlatego też można polecić go każdemu kierowcy użytkującemu często swoje auto na krótkich dystansach, w ciężkich, miejskich warunkach ruchu drogowego lub z wykorzystaniem systemów Start -Stop.