FHU Marek Bochenek to rodzinna firma, która w tym roku obchodzić będzie jubileusz 25-lecia istnienia na rynku. Prowadzą ją prawdziwi pasjonaci motoryzacji. Zapał do pracy, odważne plany rozwojowe oraz odpowiednie podejście do klienta zaowocowały zdobyciem ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku usług motoryzacyjnych.

Serwis działa w ramach autoryzowanej sieci serwisów Partner ELIT.

Biznes w Polsce

– W latach 90. pracowałem w Niemczech. Była to dobra praca na kierowniczym stanowisku, jednak zawsze chciałem wrócić do ojczyzny i to w Polsce prowadzić własny biznes. Dodatkową motywacją do powrotu była rodzina, która została w kraju. W listopadzie 1996 roku zacząłem wdrażać w życie plan otworzenia własnego serwisu samochodowego. Wybrałem tę branżę, ponieważ motoryzacja od zawsze była moją pasją. Na ten cel przystosowałem budynek gospodarczy znajdujący się w sąsiedztwie mojego domu. Początkowo oferta obejmowała usługi mechaniczne, wymianę opon oraz sprzedaż części samochodowych. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana klocków hamulcowych czy płynów eksploatacyjnych – wspomina Marek Bochenek, właściciel firmy.

W 1997 roku p. Marek Bochenek nawiązał współpracę z firmą DAKOL (obecnie ELIT Polska). – Szybki dostęp do bogatej oferty części zamiennych sprawił, że staliśmy się bardziej konkurencyjni na lokalnym rynku. W kraju przybywało pojazdów i w związku z tym mieliśmy coraz więcej klientów. Dzięki współpracy z dużą hurtownią mogliśmy skrócić do niezbędnego minimum czas wykonywanych usług, a co za tym idzie – obsłużyć większą liczbę klientów. Nie bez znaczenia były również korzystne ceny, rabaty oraz pakiety gwarancyjne. Klienci do nas wracali i polecali nasze usługi swoim znajomym. Nie mogliśmy narzekać na brak pracy. W 1999 roku postanowiłem powiększyć firmę. Zakupiłem działkę oraz zatrudniłem dwóch pracowników – mówi właściciel firmy.
W rozwoju i wyposażeniu nowego warsztatu pomocna okazała się współpraca z firmą DAKOL. W ramach tej współpracy firma p. Marka Bochenka otrzymała podnośnik dwukolumnowy oraz urządzenie do serwisu klimatyzacji. – Wówczas mogliśmy naprawdę zacząć rozwijać skrzydła i snuć odważne plany na przyszłość – wspomina Marek Bochenek.

Szeroki zakres usług

– Obecnie nasza firma świadczy szeroki zakres usług związanych z obsługą mechaniczną pojazdów, diagnostyką oraz sprzedażą części. Zatrudniamy siedmiu pracowników. To świetni, doświadczeni fachowcy, którzy są z nami od lat i regularnie biorą udział w szkoleniach organizowanych przez naszego partnera – firmę ELIT Polska. Staramy się wszechstronnie rozwijać, dlatego stale poszerzamy swoją wiedzę z zakresu obsługi klimatyzacji, rozrządów, elektroniki pojazdowej, systemów ABS itp. Dodatkowym atutem małej rotacji pracowników jest fakt, że klienci doskonale wiedzą, w czyje ręce oddają swój samochód. Mają do nas zaufanie i wiedzą, że naprawy wykonują ci sami, sprawdzeni mechanicy – wyjaśnia właściciel.

Budynek warsztatu wyposażony jest w pięć podnośników dwukolumnowych, dwa stanowiska naprawcze, dwa kanały oraz linię diagnostyczną. Właściciel stale inwestuje w nowy sprzęt, który pozwala na obsługę nowoczesnych pojazdów. – Posiadamy dwa urządzenia do serwisu klimatyzacji, w tym jedno nowe, zakupione od ELIT Polska. Jego zaletą jest dwufunkcyjność, co oznacza, że może pracować zarówno na starym, jak i nowym czynniku chłodzącym. Wyróżnia nas to na tle konkurencji, ponieważ w okolicy nikt nie pracuje na nowym czynniku, a samochodów wyposażonych w taką klimatyzację stale przybywa – tłumaczy Marek Bochenek.

Oferta firmy to przede wszystkim wszelkie usługi mechaniczne: naprawy silnika, zawieszenia, układu napędowego i hamulcowego, obsługa klimatyzacji i wulkanizacji, elektronika oraz elektryka pojazdowa. W pracy z nowymi pojazdami pomocne są systemy komputerowe, na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do potrzeb rynkowych. Mechanicy wykonują również czyszczenie filtrów DPF. – Usługa czyszczenia filtrów DPF cieszy się coraz większą popularnością. Jest to czynność całkowicie bezpieczna, ponieważ wykonujemy ją bez ingerencji w budowę filtra, a czysty filtr zapewnia prawidłową pracę silnika i odpowiednią filtrację spalin, zmniejszając ich szkodliwy wpływ na środowisko. Dzięki tej usłudze podczas wykonywania przeglądów technicznych pojazdów nasi klienci nie mają problemów związanych z przekroczonymi normami emisji spalin – wyjaśnia właściciel firmy.

Bardzo ważny w historii i rozwoju firmy był rok 2010. Powstał wówczas budynek stacji kontroli pojazdów. – Zarówno ja, jak i mój syn posiadamy uprawnienia diagnostów samochodowych i wykonujemy przeglądy techniczne. Mamy świadomość, że rzetelnie wykonany przegląd wpływa na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu. Jeśli wykrywamy jakieś usterki, staramy się od razu zaproponować klientom odpowiednie rozwiązania. Służymy również radą w zakresie części zamiennych – tłumaczy Marek Bochenek.
– Dużym wsparciem w codziennej pracy są dla nas koledzy z ELIT Polska. Możemy się do nich zwrócić z każdą prośbą czy problemem i zawsze zrobią wszystko, aby nam pomóc. Przez lata współpracy nawiązało się między nami sporo przyjaźni, co również ma pozytywny wpływ na nasze relacje biznesowe – dodaje.

Uzupełnieniem oferty są dwie myjnie samochodowe oraz bogato wyposażony sklep z częściami i akcesoriami samochodowymi. – Ogromną radością i motywacją jest dla mnie fakt, że nasz serwis stał się firmą rodzinną. Żona zajmuje się sprawami księgowymi, a najstarszy syn, Daniel, już od 12 lat angażuje się w pracę firmy. Wiem, że w przyszłości to on przejmie kierownictwo i będzie prowadził biznes z równie dużym zapałem – mówi właściciel firmy.

Świadczone usługi:

  • mechanika pojazdowa
  • elektronika pojazdowa
  • elektryka pojazdowa
  • wulkanizacja
  • serwis klimatyzacji
  • diagnostyka
  • przeglądy rejestracyjne
  • myjnia samochodowa
  • sprzedaż części samochodowych

Plany na przyszłość

– Codzienna praca daje nam dużo satysfakcji. Jest to praca blisko domu, wśród wspaniałych ludzi i w rodzinnym gronie. Nie możemy narzekać na nudę, ponieważ każdy dzień przynosi jakąś zaskakującą sytuację. Dla przykładu, w ostatnim czasie o godzinie 3.00 w nocy wymienialiśmy koło w karetce, która przewoziła pacjenta. Każdego klienta traktujemy z należytą uwagą i staramy się do każdej naprawy podchodzić indywidualnie. Zaufali nam zarówno klienci prywatni, jak i biznesowi, których pojazdy każdego dnia muszą być sprawne, żeby firmy mogły zarabiać. Współpracując z nami, mają oni pewność, że każda usługa zostanie wykonana możliwie najszybciej, z zachowaniem najwyższych standardów. Staramy się być możliwie blisko klienta, dlatego prowadzimy firmowy profil na portalu społecznościowym. Dzięki temu nasi klienci mogą być na bieżąco z nowinkami z życia firmy, a także oferowanymi usługami i promocjami. Wyznajemy zasadę, że satysfakcja klienta oraz fakt, że klienci polecają nasze usługi, są najlepszą oceną tego, co robimy – mówi Marek Bochenek.

Pytany o plany na przyszłość, właściciel firmy wskazuje na kupno kolejnej działki oraz inwestycję branżową, połączoną z budową myjni. – Świetnie czujemy się w swoim fachu, dlatego plany na przyszłość również wiążemy z tą samą branżą. Głęboko wierzymy, że nasze sprawdzone rozwiązania, w połączeniu z ciężką pracą, także i tym razem pozwolą nam odnieść sukces – podsumowuje.

Łukasz Pieńkowski

FHU Marek Bochenek
38-247 Ołpiny
tel. 14 651 78 58
email: marekboch@interia.eu
FB: Stacja Diagnostyczna – Autoserwis Bochenek