Program Dostawca Preferowany to dla firmy AD Polska doskonały sposób na „dystrybucję jakości”, dla producenta części – na odczuwalny wzrost sprzedaży, a – co najważniejsze – dla warsztatu to gwarancja najwyższej klasy produktów i ich dostępności od ręki.

Na inauguracji tegorocznej edycji programu Dostawca Preferowany, która odbyła się 7 kwietnia w hotelu Grand Nosalowy Dwór w Zakopanem, spotkali się przedstawiciele producentów części zaangażowani w program oraz pracownicy firmy
AD Polska.
– Konferencja jest tylko częścią całego programu. To forum, na którym nasi pracownicy mogą usłyszeć więcej o tym, co słychać u poszczególnych producentów, na co powinni zwrócić uwagę w ich ofercie – mówi Piotr Stopczyk, prezes zarządu AD Polska.
Trzy filary programu Dostawca Preferowany

Program opiera się na trzech filarach.
– Po pierwsze, produkty dostawców preferowanych są polecane klientom przez naszych sprzedawców w pierwszej kolejności. Po drugie, stany magazynowe tych produktów w każdym naszym oddziale są utrzymywane w najszerszej możliwej gamie, tak żeby były dostępne na każde zamówienie klientów. Ostatnim elementem są działania wizerunkowe pod wspólną nazwą „Dystrybucja jakości” – wylicza Dawid Cieśla, dyrektor marketingu i sprzedaży – Polska zachodnia w AD Polska.

Tegoroczne nowości to dwie grupy produktowe: termostaty i akcesoria. Dostawcą preferowanym termostatów została firma Gates, której produkty preferowane znajdują się także w grupie części układu rozrządu. Z kolei dostawcą preferowanym akcesoriów jest firma Amtra z jej produktami marki Moje Auto. Po rocznej przerwie na pozycję dostawcy preferowanego w sprzęgłach powróciła firma Valeo. Dostawcą preferowanym w filtrach została marka Fram, a w wycieraczkach – Champion. Pełna lista dostawców preferowanych wygląda następująco:

  • Castrol,
  • Champion,
  • Denso,
  • Exide,
  • FRAM,
  • Gates,
  • Goodyear,
  • KYB,
  • Magneti Marelli,
  • Melle,
  • Nissens,
  • Optimal,
  • Philips,
  • SWAG,
  • Textar,
  • Valeo,
  • Virage.

Pięć lat programu Dostawca Preferowany ma widoczny wpływ na relacje z klientami i dostawcami AD Polska. W tym czasie znacznie wzrosła świadomość na temat preferowanych marek wśród pracowników filii dystrybutora. W tym procesie bardzo pomocne są szczegółowe informacje na ten temat, dostarczane sprzedawcom przez centralę. Z kolei żywe zainteresowanie klientów potwierdzają pytania, gdy tylko zobaczą oni zmiany w logo na tablicach informacyjnych czy choćby strojach pracowników filii AD Polska.

Dostawcy Preferowani

Federal-Mogul, producent marki Champion, wchodząc do programu Dostawca Preferowany, musiał spełnić określone oczekiwania. – Wymagało to pewnych dodatkowych działań i wydatków, ale uważamy, że jest to tego warte i dystrybucja naszych wyrobów na tym zyska. Do tej pory na rynku nie osiągnęliśmy maksimum możliwości tych naszych marek i dlatego zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z partnerem, który jest nią zainteresowany, który daje nam pewność wyjątkowej promocji – mówi Marcin Sochaczewski, dyrektor marketingu firmy Federal-Mogul w regionie.
Lepsza rozpoznawalność i bezpośrednie przełożenie oferty asortymentowej na rynek poprzez współpracę z firmą AD Polska to korzyści z uczestnictwa w programie, które na pierwszym miejscu wymienia Urszula Matusiak z Philipsa, będącego w programie od początku. Informacja o nowych produktach pojawia się w sieci AD Polska natychmiast i w większym zakresie, a same produkty są na półkach w filiach, a nie tylko w magazynach centralnych. – Przez te lata zbudował się między nami a dystrybutorem układ partnerski, który gwarantuje nam marże i wielkość sprzedaży. Wymaga to elastyczności także z naszej strony, uczestniczymy w akcjach i programach proponowanych przez AD Polska. Nasze żarówki stanowią 80% oferty sieci AD Polska. To dużo daje, co widzimy po wzroście obrotów. Przez trzy lata uzyskiwaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 30% rocznie – dodaje Urszula Matusiak. Tę sytuację na pewno ułatwiał lepszy dostęp do 15 tysięcy klientów firmy AD Polska, a dane dystrybutora pokazują, że dostawcy preferowani notują średnio o 15% wyższy roczny wzrost sprzedaży w porównaniu do wzrostu sprzedaży AD Polska.

Równie długi staż współpracy z AD Polska ma producent amortyzatorów KYB, który dostawcą preferowanym jest od pierwszej edycji programu. Radosław Pałka, dyrektor firmy na Europę Wschodnią, widzi wyraźną różnicę w pozycji oraz dynamice sprzedaży marki przed rozpoczęciem programu i obecnie: – Decyzja o uczestniczeniu w programie wyniknęła ze zmian zachodzących w rynku. Na rynkach Europy Środkowej amortyzatory sprzedaje się częściej niż w Europie Zachodniej, bo samochody są tu starsze, a stan dróg gorszy. Można powiedzieć, że w Europie Środkowej amortyzator wymienia się trzy razy częściej. Tymczasem dystrybutorzy oferują wiele marek amortyzatorów. Bycie dostawcą preferowanym daje szansę na wyróżnienie KYB – mówi.

SuperMechanik AD

Tegoroczna edycja programu Dostawca Preferowany wspierana jest przez nowy system premiowy dla klientów oraz konkurs dla warsztatów SuperMechanik AD. Klienci kupujący produkty dostawców preferowanych mogą zarobić więcej i szybciej osiągnąć cele sprzedażowe w systemie premiowym, co jest dodatkową formą wsparcia sprzedaży tych produktów.

Konkurs SuperMechanik AD będzie przebiegał dwuetapowo. W pierwszym etapie chętni będą rozwiązywali zadania testowe na stronie internetowej. Najlepsza setka serwisów przejdzie do kolejnego etapu. Po kwalifikacjach czołowa dziesiątka będzie w półfinale walczyła o jedno z dwóch miejsc w finale. Tam będą oni musieli usunąć usterkę w Oplu Astrze – kto zrobi to pierwszy, ten odjedzie naprawionym samochodem do domu.

AD_dystrybucja-jakosci_A5H_OK