Finał konkursu Supermechanik ELIT 2018 to także okazja do podsumowania zmiany AD Polska w ELIT Polska.

Rok temu, w sierpniu 2017 roku, Grupa Rhiag, należąca do amerykańskiej Grupy LKQ Corporation, formalnie przejęła firmę AD Polska. Natomiast 17 listopada 2017 roku spółka Autodistribution Polska zmieniła nazwę na Elit Polska spółka z o.o. Co się od tego czasu zmieniło i co jeszcze czeka spółkę? O tym zarząd ELIT Polska poinformował w czasie finału turnieju Supermechanik ELIT 2018, rozegranego 1 września w Zakopanem.


Zacznijmy od tego, jakie zmiany planowane są jeszcze w tym roku. Do końca tego roku ELIT Polska „wchłonie” obecną już wcześniej w Polsce spółkę ELIT PL. W tym roku łączymy te dwie spółki. Spółka
ELIT PL działała głównie na południu Polski. Obecnie trwa proces przejęcia 14 filii ELIT PL i włączenie ich do struktury ELIT Polska. Po połączeniu spółek, jako ELIT Polska, będziemy dysponowali 62 oddziałami oraz 4 centrami logistycznymi.

Dawid Cieśla
Członek zarządu ELIT Polska


Struktura ELIT Polska po połączeniu z ELIT PL będzie wyglądała następująco:

  • 4 centra logistyczne,
  • 62 oddziały,
  • ponad 66 tys. m kw. powierzchni magazynowej,
  • ponad 800 pracowników.

W minionym roku w ofercie ELIT Polska pojawiły się 24 nowe linie produktowe takich dostawców, jak m.in.: ATE, Bilstein, Brembo, Cifam, ContiTech, Dolz, ET Engine Team, Pierburg, Victor Reinz, Siemens, Tesla, UFI Filters, Wahler. Nowością w ofercie są elementy karoseryjne 14 marek. Obecnie ELIT Polska oferuje także 50 grup produktowych i ponad 30 tys. referencji marki Starline z takich kategorii, jak: układ hamulcowy, części zawieszenia, skrzynia biegów i napęd, części silnikowe, części elektryczne, układ paliwowy, system doładowania, układ wydechowy, komponenty nadwozia, części uniwersalne oraz wyposażenie warsztatu i narzędzia.

A to nie koniec zmian. Sieci warsztatowe należące wcześniej do AD Polska – AD Serwis i Auto Primo – musiały zmienić nazwę na Partner ELIT. Do końca 2018 roku w Polsce ma działać 350 warsztatów samochodowych należących do tej międzynarodowej sieci, która oferuje swoim członkom zarówno wsparcie techniczne, jak i marketingowe. Z kolei dotychczasowy program promocyjny oferowany wcześniej przez AD Polska został zachowany pod nazwą Klub ELIT.
Prezes ELIT Polska Piotr Stopczyk poinformował natomiast o korzyściach z obecności w tak silnej międzynarodowej grupie, jak LKQ Corporation.


To przede wszystkim siła marki i dużego międzynarodowego gracza, a także niższe koszty zakupu, uproszczona logistyka i magazynowanie oraz zoptymalizowane koszty centrali czy katalogowania.

Piotr Stopczyk
ELIT Polska


W 2017 roku grupa LKQ Corporation osiągnęła obrót w wysokości 9,74 mld dolarów. W Ameryce Północnej grupa stawia na rozwój organiczny poprzez tworzenie filii, natomiast w Europie poprzez przejęcia. Najświeższy nabytek LKQ Corporation w naszym regionie to niemiecki dystrybutor – firma Stahlgruber GmbH. Za pośrednictwem firmy Mekonomen grupa LKQ przejęła w lipcu tego roku duńską firmę FTZ i polski Inter-Team. W 2017 roku LKQ Corporation znalazła się na 304. miejscu w rankingu 500 największych firm w USA magazynu „Fortune”.

Podsumowaniu roku w ELIT Polska towarzyszyło wręczenie nagród za udział w promocji „Lato w Klubie ELIT” oraz nagród zarządu, m.in. dla Dostawcy Roku. Tym razem tytuł ten otrzymała marka SWAG.

 

PARTNERZY PROGRAMU: