Exide dostarcza najwyższej jakości akumulatory do motocykli dla klientów, którzy mają wysokie wymagania wobec swoich pojazdów. Produkty Exide nie tylko pozwalają na pokonanie codziennej drogi do pracy, ale również na dotarcie do dalszych celów podróży.

Oferta akumulatorów Exide do motocykli i pojazdów sportowych obejmuje kilka standardowych typów: żelowe, bezobsługowe akumulatory AGM, akumulatory AGM wymagające wstępnego zalania elektrolitem i akumulatory konwencjonalne wymagające zalania elektrolitem. Dobierając akumulator wykonany w jednej z tych technologii, należy wziąć pod uwagę rodzaj pojazdu i jego zapotrzebowanie na energię.

Akumulatory żelowe, takie jak Exide GEL, to produkty, w których elektrolit został zagęszczony żelem krzemionkowym, co poprawia parametry akumulatora pod względem pojemności, maksymalnej głębokości rozładowania oraz zakresu kątów przechyłu. Użytkownik takiego akumulatora może liczyć na duży zapas mocy, szczelność zagwarantowaną na poziomie fabrycznym, możliwość instalacji pod kątem nawet 90° i aż 4-miesięczny maksymalny okres, w którym akumulator może zostać pozostawiony bez kontroli. Jeżeli motocykl odstawimy z naładowanym w pełni akumulatorem żelowym, to przez okres jesienno-zimowy wystarczy podładować go zaledwie raz, by wiosną bezproblemowo wrócić na drogę.

Akumulatory AGM wykonane są w technologii Absorbed Glass Mat, polegającej na „uwięzieniu” elektrolitu we włóknie szklanym. Na rynku dostępny jest akumulator Exide AGM Ready zalany elektrolitem już na etapie fabrycznym, a także suchoładowany akumulator Exide AGM, do którego dołączone są pojemniki z elektrolitem. W związku z regulacjami UE, które weszły w życie w lutym 2021 r., napełnienie akumulatora elektrolitem leży po stronie sprzedawcy, który ma obowiązek zrobić to najpóźniej w momencie wydania go klientowi końcowemu. Ważne jest, aby tuż po zalaniu akumulatora elektrolitem odczekać min. 30 minut zanim zostanie on uszczelniony przed pierwszym użyciem, aby zapewnić absorpcję kwasu przez wszystkie ogniwa. W tym czasie zachodzą też reakcje chemiczne, czego objawem jest intensywne wydzielanie się gazów. Najbezpieczniej zatem odczekać minimum pół godziny, a następnie uszczelnić akumulator gumową nakładką.

Czym, poza koniecznością zalania elektrolitem, różnią się akumulatory Exide AGM Ready i Exide AGM? Pierwszy jest idealny do wysokiej klasy motocykli, pojazdów sportowych i pojazdów typu off-road, pozwala też na duży kąt nachylenia. Drugi pasuje do większości zastosowań, ale ma mniejszą tolerancję na kąt przechyłu (do 45°).

Akumulatory konwencjonalne, takie jak Exide Conventional, to klasyczne, obsługowe akumulatory kwasowo-ołowiowe, które sprawdzą się w starszych pojazdach bez dodatkowego wyposażenia. Dla starszych motocykli z zachowaną instalacją 6-woltową ten typ akumulatora jest niezastąpiony. Podobnie jak w przypadku Exide AGM, do akumulatora Exide Conventional dołączany jest pojemnik z elektrolitem do wstępnego napełnienia, przy czym – zgodnie z nowymi regulacjami UE – napełnienie leży po stronie sprzedawcy.

W ofercie akumulatorów Exide do motocykli i pojazdów sportowych jest też wykonany w technologii litowo-jonowej Exide Li-Ion. Jest ultralekki i charakteryzuje się bardzo niskim stopniem samorozładowania, co jest szczególnie ważne dla powodzenia rozruchu po długich okresach przestoju. Może być montowany w różnych pozycjach, a jednocześnie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ten akumulator stosowany jest np. w pojazdach sportowych, w tym w bolidach.