3 kwietnia 2017 r. rozpoczęła się 2. edycja konkursu Supermechanik AD. Jego zwycięzca, podobnie jak przed rokiem, otrzyma kluczyki do Opla Astry.

Motto przewodnie działalności AD Polska brzmi „Dystrybucja jakości”. Firma realizuje je nie tylko poprzez dobór oferowanych produktów, ale też możliwość podnoszenia wiedzy i umiejętności swoich klientów. Z definicji są nimi przedstawiciele warsztatów i serwisów samochodowych, dla których AD Polska organizuje liczne szkolenia i warsztaty. Okazją do praktycznego sprawdzianu stał się, zorganizowany po raz pierwszy w 2016 roku, konkurs Supermechanik AD.

– Przymierzając się do konkursu Supermechanik AD, z góry założyliśmy jego kontynuację w latach następnych. Jednak nie zakładaliśmy, że już pierwsza edycja spotka się z tak dużym zainteresowaniem – mówi Dawid Cieśla z AD Polska. – Oprócz frekwencji zaskoczył nas wysoki poziom wiedzy uczestników, a przez to bardzo wyrównany poziom rywalizacji – dodaje.
Pierwszy etap konkursu rozpoczął się 3 kwietnia, a do jego realizacji służy platforma internetowa supermechanikad.pl. Po zarejestrowaniu się uczestnik otrzyma unikalny dostęp do testu składającego się z 40 pytań wielokrotnego wyboru z zakresu teorii i praktyki warsztatowej. Każdy ma 10 prób (z innym zestawem pytań), z których liczyć się będzie ta najlepiej rozwiązana. Pod uwagę brana będzie zarówno liczba prawidłowo wskazanych odpowiedzi, jak i czas, w jakim ich udzielono. Ten etap konkursu zakończy się 30 czerwca.

Do kolejnego etapu zakwalifikuje się sto osób, które zdobędą najwięcej punktów. Na początku września, tym razem na spotkaniu w Bukowinie Tatrzańskiej, przystąpią oni do 45-minutowego testu pisemnego, a najlepsza dziesiątka wejdzie do półfinału. Ten etap wzorowany będzie na popularnym teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Dwie najlepsze osoby (w ubiegłym roku w konkursie uczestniczyło także kilka pań!) staną przed zadaniem finałowym.
– Zasady finału również pozostają bez zmian. Dwójka uczestników będzie musiała prawidłowo zdiagnozować i usunąć usterki spreparowane przez nas w dwóch identycznych modelach samochodów – dodaje Dawid Cieśla z AD Polska. – Osoba, która zrobi to poprawnie w krótszym czasie – co potwierdzi uruchomieniem silnika samochodu – otrzyma kluczyki do nowego Opla Astry. Drugie miejsce premiowane będzie voucherem o wartości pięciu tysięcy złotych netto na zakupy w sieci AD Polska – wyjaśnia.

Przed rokiem, po pasjonującym pojedynku, nagrodę główną zdobył pan Łukasz Szostakiewicz z serwisu Auto Naprawa we Włodawie.

Partnerami głównymi projektu „Supermechanik AD 2017” są: Castrol Edge, FRAM, Philips i Schaeffler ze swoimi markami LUK, INA i FAG, zaś wsparcie merytoryczne zapewniają BETiS i HaynesPro.