Klienci i dostawcy AD Polska spotkali się w dniach 7–8 października 2017 r. w hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku. Spotkanie zdominowała prezentacja nowego właściciela firmy – LKQ Corporation – oraz związanych z tym planów na najbliższe miesiące.

Od 4 sierpnia 2017 r. oficjalnie właścicielem AD Polska jest międzynarodowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych i motocykli – LKQ Corporation. Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, obecnej za pośrednictwem Elit Group w Czechach, Rumunii, Polsce oraz Słowacji i Ukrainie. Celem jest stworzenie w centralnej i wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. I właśnie ten temat był kluczową częścią prezentacji dla klientów i dostawców AD Polska, jaką na tegoroczną konferencję przygotował Prezes AD Polska Piotr Stopczyk.

Elit – nowe logo i nowe wyzwania

Logo spółki Elit już wkrótce zastąpi dotychczasowy znak AD Polska. – Chcielibyśmy się pochwalić tym, co zdarzyło się w ostatnim czasie, a także porozmawiać o naszych planach na przyszłość. Naszym nowym właścicielem jest amerykańska firma LKQ Corporation, notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, na tyle potężna, że znalazła się w rankingu 500 największych firm na świecie magazynu „Forbes”, a jej roczne obroty sięgają obecnie 8,5 mld dolarów – mówił w czasie spotkania Piotr Stopczyk.
Strategicznym celem LKQ Corporation jest osiągnięcie pozycji silnego gracza na wszystkich rynkach, na które wchodzi. – Chcemy być numerem jeden albo silnym numerem dwa, co pokazuje skalę wyzwań, jakie czekają naszą organizację. Na wszystkich rynkach, na które wchodzimy, chcemy być liderami. Zamierzamy szukać możliwości wzrostu poprzez rozbudowę sieci dystrybucji i adresowanie naszej oferty do coraz większej liczby klientów, ale być może również poprzez przejęcia już istniejących biznesów. W ciągu tego oraz najbliższego roku czeka nas proces integracji oraz zmiany logo w filiach, na samochodach oraz w sieciach warsztatowych, dla których przygotujemy zupełnie nową ofertę – zapowiedział Piotr Stopczyk.
Zdaniem prezesa AD Polska, zmiana właściciela to niewątpliwie przełomowe wydarzenie w firmie, otwierające przed nią wiele nowych możliwości. – Jednym z ważniejszych benefitów po zmianie właściciela jest dostęp do szerszej i bardziej atrakcyjnej oferty produktowej, której elementem jest marka własna grupy LKQ – Starline. To 50 grup produktowych i ponad 50 tys. pozycji asortymentowych, z czego część już stopniowo wprowadzamy do oferty – dodał Piotr Stopczyk.
Zdaniem Dawida Cieśli, dyrektora sprzedaży i marketingu w AD Polska, największy sukces ostatniego roku to finalizacja transakcji dotyczącej zmiany właściciela firmy. – Działania zarządu od grudnia ubiegłego roku były ukierunkowane na sfinalizowanie transakcji. Zdawaliśmy sobie sprawę, że firmę czeka nowy etap. Przygotowywaliśmy się do tych zmian, a także do tego, co nas czeka w przyszłości. Tym, co nam się udało, jest niewątpliwie otwarcie nowych oddziałów. W tym roku uruchomiliśmy już trzy, czwarty otworzymy jeszcze w październiku. Rozwijanie sieci dystrybucji uważamy za sukces. Natomiast sprawa uruchomienia nowego magazynu centralnego odsunęła się w czasie ze względu na zmiany właścicielskie – powiedział Dawid Cieśla.
– Mimo zmiany właściciela, na pewno będziemy kontynuować promocje skierowane do naszych klientów, ale już pod innymi nazwami. Z pewnością większy nacisk położymy na programy dedykowane warsztatom samochodowym. Zwiększymy liczbę i atrakcyjność promocji dla serwisów, nie zaniedbując przy tym ofert specjalnych dla sklepów motoryzacyjnych – dodał Dawid Cieśla.

Nowości  w AD Polska

Inne zmiany, jakie udało się wprowadzić w ostatnim roku w AD Polska, to m.in. uruchomienie odświeżonej platformy zamówieniowej, która wkrótce zostanie wzbogacona o funkcję wyszukiwania produktów po numerze VIN pojazdu.

Oferta dystrybutora została poszerzona o nowe produkty:

  • Dayco – zestawy rozrządu,
  • SWAG – rozrządy łańcuchowe,
  • FTE – hamulce,
  • Optimal – amortyzatory,
  • Bugiad – złącza chłodnic i intercoolerów,
  • Magneti Marelli – podnośniki szyb,
  • Ravenol – oleje.

Obecnie AD Polska to:

  • 3 centra logistyczne – Dębica, Kraków, Wrocław,
  • 47 oddziałów,
  • ponad 54 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

Wieczorną prezentację zarządu tradycyjnie poprzedził panel dyskusyjny i spotkanie targowe klientów dystrybutora z dostawcami. Natomiast część oficjalną zakończyła uroczysta kolacja, występ kabaretu oraz Video Disco.

 

Nagrody dla najlepszych klientów AD Polska

W czasie wieczornego spotkania zarząd AD Polska nagrodził najlepszych klientów w następujących kategoriach:

  • Wielkość obrotu – IPARTS SP. Z.O.O. (Grand Prix),
  • Dynamika Obrotu – MOTO-TRANS Krzysztof Czarnecki (Grand Prix),
  • W dowód uznania wieloletniej, lojalnej współpracy – Sklep Wielobranżowy Maciej Szymański (Grand Prix),
  • Top Serwis sieci AD Serwis – MOTO-ART S.C. Katarzyna Fudała & Mirosław Fudała & Dariusz Owczarek,
  • Top Serwis sieci Auto Primo – FHU MOTOWIT Sebastian Witczak,
  • Najlepszy klient flotowy – EXPRESS SP. Z O.O. SP.K.,
  • Dostawca Roku – Nissens.

Nagrody w promocji „Lato 2017 z AD Klub”

Nagrody za osiągnięcie najwyższych obrotów w promocji „Lato 2017 z AD Klub” wręczyli dostawcy: Amtra, AS, Boll, Bosch, Castrol, Centra/Exide, Dayco, Delphi, Denso, ElringKlinger, Filtron, Fomar Friction, Fram, FTE, Gates, Goodyear, Japanparts, K2, KYB, Magneti Marelli, Mann-Filter, Metelli Group, Monroe, NGK, Nissens, Optimal, Osram, Parys, Philips, Schaeffler, Shell, SKF, SWAG, Textar, Total, TRW, Valeo i ZF.