KYB został dostawcą amortyzatorów na oryginalne wyposażenie fabryczne OE do nowego Citroëna C5 Aircross, który wprowadzono na rynek w 2017 roku. Pierwsze recenzje modelu w prasie motoryzacyjnej opisywały zachowanie pojazdu podczas jazdy jako: „bardzo wygodny hatchback, w którym poprawa komfortu i ogólne wrażenie z jazdy są zadziwiające”.

Aktywne zawieszenie jest coraz częściej stosowane w samochodach osobowych, a półaktywne rozwiązania wprowadzane są do kolejnych segmentów pojazdów. Dzięki współpracy oraz wspólnym badaniom KYB z PSA opracowano, a następnie zastosowano w nowym Citroënie C5 Aircross nowatorskie i nowoczesne rozwiązanie układu zawieszenia oparte na pasywnych amortyzatorach, będące w stanie połączyć amortyzatory o wysokiej wydajności w konkurencyjnym przedziale cenowym. Citroën nazywa ten system „Progresywną poduszką hydrauliczną”.

Sekretem tego nowatorskiego rozwiązania jest podwójny hydrauliczny system ograniczników. Pełny skok amortyzatora można podzielić na trzy części, w których amortyzator podczas pracy będzie wykazywał różne charakterystyki tłumienia. Pierwsza część odpowiada za tłumienie w środkowym zakresie pracy tłoczyska. W tym obszarze roboczym konwencjonalny zespół zaworowy tłoczyska i dolny zespół zaworowy zapewniają siły tłumiące. Druga i trzecia część odpowiada za tłumienie w końcowych fazach odbicia oraz ściskania z hydraulicznymi ogranicznikami odpowiedzialnymi za dodatkową absorbcję drgań.

Podział ten powoduje, iż główne zawory amortyzatora odpowiedzialne są za komfort, natomiast w przypadku bardziej wymagających sytuacji na drodze swoją rolę zaczynają spełniać ograniczniki hydrauliczne. Aby skutecznie to osiągnąć – zarówno ograniczniki odbicia, jak i ściskania muszą być w stanie zapewnić wystarczającą absorbcję energii, a także mieć bardzo elastyczną reakcję. Ograniczniki zapewniają niespotykany poziom komfortu, co Citroën opisuje jako „efekt latającego dywanu” ponieważ pasażerowie mają wrażenie jakby samochód unosił się nad nierównościami na drodze.

Dyrektor Generalny KYB Europe ds. zarządzania produktami na rynku aftermarketowym Jean François Huan, wyjaśnia: Jest to kolejny doskonały przykład pionierskich badań i rozwoju, z których nasi inżynierowie OE są znani. Nie mogę się doczekać aby zobaczyć jak nowa technologia rozwija się na naszym rynku.