Prezentowana firma Marmon ma swoją siedzibę przy ulicy Gaikowej 17 w miejscowości Bojszowy (woj. śląskie). Tradycje zakładu sięgają 2009 roku. Wieloletnia obecność na rynku usług motoryzacyjnych oraz współpraca z dużymi hurtowniami części samochodowych zaowocowały dynamicznym rozwojem firmy. Obecnie działa ona w sieci autoryzowanych serwisów Partner ELIT.
Konsekwentnie realizowany plan inwestycyjny oraz prawdziwa pasja właścicieli do mechaniki samochodowej sprawiły, że serwis Marmon stał się miejscem, w którym oferowane są kompleksowe usługi związane z mechaniką i obsługą pojazdów.
Warsztatowe początki
– Moja przygoda z motoryzacją i mechaniką zaczęła się już w szkole średniej. Kształciłem się w szkole mechanicznej i w wieku 15 lat rozpocząłem praktyki w pobliskim warsztacie, a po trzech latach zasiliłem szeregi załogi – już jako pełnoprawny mechanik. Udoskonalałem swoje umiejętności i poszerzałem wiedzę pod okiem doświadczonych fachowców, a w 2009 roku postanowiłem otworzyć własny serwis. Zaczynaliśmy od skromnego, jednostanowiskowego warsztatu. Od samego początku dokładaliśmy wszelkich starań, aby wykonywane przez nas usługi były połączeniem solidnej jakości z przystępną ceną. Rok po roku konsekwentnie realizowaliśmy plan rozwoju firmy. Sukcesywnie zdobywaliśmy pozycję na rynku i poszerzaliśmy grono klientów. Dzięki temu w 2014 roku nadszedł czas, aby zamienić dotychczasowy mały budynek na większy. W nowej lokalizacji zwiększyliśmy liczbę stanowisk serwisowych do dwóch, a wkrótce planujemy uruchomienie trzeciego – opowiada właściciel serwisu Marcin Kocur.
Wieloletnia obecność firmy na rynku i związane z nią bogate doświadczenie sprawiają, że pracownicy serwisu szybko rozwiązują problemy klientów i radzą sobie nawet w trudnych sytuacjach.
– Doświadczenia nie da się kupić za żadne pieniądze ani nabyć w szkole. Najlepszym i jedynym sposobem na zdobycie doświadczenia jest praca w zawodzie – mówi Marcin Kocur. – Przez lata obecności na rynku spotkaliśmy się z wieloma niecodziennymi przypadkami. Dzięki temu wiemy, jak radzić sobie w takich sytuacjach, czasami stosując nieszablonowe rozwiązania. Doceniają to nasi klienci, którzy mają pewność, że oddają swój samochód w dobre ręce – dodaje.
Oferta
Na przestrzeni lat serwis Marmon znacznie rozbudował swoją ofertę. Znajdziemy w niej przede wszystkim bogaty wachlarz usług mechanicznych. – Wykonujemy wszystkie czynności związane z mechaniką pojazdową: począwszy od prostych napraw bieżących, takich jak wymiana płynu hamulcowego, chłodniczego, filtrów czy oleju, skończywszy na bardzo poważnych czynnościach serwisowych, na przykład wymianie rozrządu czy kompletnym remoncie silnika – wyjaśnia właściciel. W ofercie firmy znajdują się również naprawy układu chłodzenia, zawieszenia, a także układów napędowego i wydechowego. Mechanicy z serwisu wykonają także szczegółowy przegląd samochodu i wskażą elementy, które wymagają wymiany lub szczególnej uwagi. Oprócz tego firma wykonuje usługi związane z wulkanizacją. Wszystkie naprawy wykonywane są przy zachowaniu najwyższych standardów, a używane do nich podzespoły objęte są gwarancją. Sporą popularnością cieszą się także usługi związane z diagnostyką komputerową. – Naszym celem było stworzenie miejsca, w którym klienci znaleźliby kompleksową obsługę swoich pojazdów. Chcieliśmy również spełniać najwyższe standardy. W związku z tym podjęliśmy decyzję, że nasz warsztat będzie działał w ramach autoryzowanej sieci serwisów Partner ELIT. Współpraca trwa już od ponad 5 lat i układa się bardzo dobrze. Ogromny wybór części i podzespołów, szybki czas realizacji zamówień, atrakcyjne pakiety lojalnościowe i gwarancyjne – wszystko to sprawia, że jesteśmy bardziej konkurencyjni na lokalnym rynku – mówi Marcin Kocur.
Doświadczona załoga
Przeprowadzanie skomplikowanych, zróżnicowanych napraw jest możliwe przede wszystkim dzięki doświadczonemu personelowi. – Staramy się, aby wykonywane przez nas usługi spełniały najwyższe standardy. Stosujemy tylko części najwyższej jakości, a nasi mechanicy to doświadczeni fachowcy. Na miejscu służymy również doradztwem i pomocą w doborze najkorzystniejszych rozwiązań. Każdą naprawę staramy się wykonać solidnie. Mamy świadomość, że w dzisiejszych realiach czas naprawy jest bardzo ważnym czynnikiem, na który zwracają uwagę nie tylko klienci firmowi, ale także indywidualni. Obsługujemy m.in. firmy kurierskie, dla których samochody to podstawowe narzędzia pracy. Satysfakcja klientów jest dla nas najważniejsza i robimy wszystko, by każdy klient wyjeżdżał od nas zadowolony – podkreśla właściciel serwisu.
Jednak samo wyposażenie warsztatu i doświadczeni fachowcy to nie wszystko. Każdy mechanik pracujący w nowoczesnym serwisie samochodowym musi nieustannie poszerzać swoją wiedzę. W tej kwestii także z pomocą przychodzi firma ELIT Polska, która organizuje różnego rodzaju szkolenia we współpracy z partnerami. Pracownicy serwisu Marmon są stałymi bywalcami tych kursów. – Stale się szkolimy i bardzo chwalimy sobie wysoki poziom szkoleń organizowanych przez firmę ELIT Polska – mówi Marcin Kocur. – Najczęściej uczestniczymy w szkoleniach z szeroko pojętej mechaniki, ale korzystamy również z oferty kursów z elektroniki oraz diagnostyki. Chętnie bierzemy również udział w szkoleniach realizowanych w formule online – dodaje.
– Codzienna praca daje nam wiele satysfakcji. To wielkie szczęście móc łączyć pasję z pracą zawodową. Cieszymy się, że od wielu lat klienci darzą nas zaufaniem oraz polecają nasze usługi swoim znajomym. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, to ze względu na skomplikowaną sytuację gospodarczą nie planujemy dużych inwestycji. Chcemy skupić się na tym, co robimy, i nadal wykonywać swoją pracę z zaangażowaniem i należytą uwagą. Planujemy wprowadzić usługę dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Nasi pracownicy są właśnie w trakcie szkolenia poświęconego tym zagadnieniom, więc lada moment będziemy mogli dodać kolejną pozycję do naszej oferty – podsumowuje właściciel serwisu.
Łukasz Pieńkowski