Firma OSRAM poszerzyła ofertę urządzeń do rozruchu samochodu o nowe produkty z wieloma przydatnymi funkcjami. Co ważne, nowe jump startery pozwalają na rozruch silnika nawet w przypadku, gdy akumulator jest całkowicie rozładowany.
Do portfolio dołączyły cztery nowe produkty: OSRAM BATTERYjumpstart 500, 1000, 1500 i 1000TI. Trzy pierwsze to jump startery, które pomogą uruchomić silnik benzynowy o pojemności nawet do 6 litrów i wysokoprężny do 3 litrów. Każdy z nich ma kompaktowe rozmiary, więc bez problemu zmieści się np. w schowku czy w bagażniku samochodu. We wszystkich modelach ładowanie odbywa się za pomocą przewodu USB-C, każde z urządzeń ma również wyjście USB typu A (modele 1000 i 1500 dodatkowo także USB typu C), dzięki czemu można wykorzystać jump starter także jako powerbank do ładowania smartfona
czy tabletu.
OSRAM BATTERYjumpstarter 500 pozwala uruchomić silnik benzynowy o pojemności do 3 l i wysokoprężny do 1,5 l, a wbudowany akumulator ma pojemność 6000 mAh. Prąd rozruchowy wynosi 200 A, a w przypadku wykorzystania funkcji „Boost” – do głęboko rozładowanego akumulatora – nawet 500 A.
OSRAM BATTERYjumpstarter 1000 ma większe możliwości – wbudowany akumulator ma pojemność 8000 Ah, co pozwala uzyskać prąd rozruchowy na poziomie 250 A, a przy użyciu funkcji „Boost” – nawet 1000 A. Maksymalna pojemność uruchamianych silników to 5 l w przypadku jednostek benzynowych i 2 l dla wysokoprężnych.
Na szczycie gamy jest model OSRAM BATTERYjumpstarter 1500, który jest wyposażony w akumulator o pojemności 12 000 mAh. Pozwala to uruchomić silnik benzynowy o pojemności 6 litrów lub wysokoprężny do 3 l. Prąd rozruchowy wynosi 350 A i 1500 A w trybie „Boost”.
Każdy z nowych boosterów ma wbudowaną lampkę LED, która pomoże w podłączeniu urządzenia po zmroku, i wszystkie urządzenia są objęte dwuletnią gwarancją producenta.
W OSRAM BATTERYjumpstarter 1000TI inżynierom udało się w jednej niewielkiej obudowie zmieścić zarówno urządzenie umożliwiające rozruch silnika w samochodzie z rozładowanym (także do zera) akumulatorem, jak i kompresor. Wbudowany akumulator o pojemności 12 000 mAh pozwala uruchomić silnik Diesla o pojemności do 3 litrów i benzynowy do 5 l. Prąd rozruchowy wynosi 300 A, a w trybie „Boost” – 1000 A. Przy użyciu kompresora można napompować 13-calową oponę do poziomu 2,4 bara w 3,5 minuty.
Podobnie jak inne nowości, także BATTERYjumpstarter 1000TI może być także wykorzystywany jako powerbank, a jego dodatkową zaletą jest lampka, która może służyć zarówno jako latarka, jak i świecić światłem stroboskopowym w kolorze białym lub czerwonym.