Wszyscy producenci samochodów stawiają coraz wyższe wymagania wobec olejów, środków smarnych i specjalistycznych płynów. Szczególnie niemieccy producenci samochodów, tacy jak: BMW, Mercedes-Benz, Opel, grupa VAG od lat mają bardzo surowe i obowiązkowe specyfikacje, gwarantujące wymaganą jakość silnika i olejów przekładniowych dla swoich marek i różnych modeli.

Wymagania jakościowe wprowadzane przez czołowych niemieckich producentów samochodów wykraczają daleko poza międzynarodowe normy, takie jak ACEA czy API, co przełożyło się również na ich własne „specyfikacje OEM” dla różnych modeli. W niniejszym artykule znajdą Państwo informacje na temat najważniejszych aspektów obowiązkowych olejów silnikowych i przekładniowych dla niemieckich marek samochodów najwyższej klasy.

Podsumowując:
· Niemieckie marki samochodów mają swoje własne, obowiązkowe specyfikacje olejów silnikowych i przekładniowych dla różnych modeli, a także „specyfikacje OEM”.
· Oleje silnikowe i przekładniowe dla tych niemieckich marek i określonych modeli muszą zostać oficjalnie zatwierdzone, zanim będą mogły spełniać wymogi „specyfikacji OEM”.
· MPM oferuje kompletny pakiet produktów dla różnych modeli BMW, Mercedes-Benz, Opel i grupy VAG, które są zawsze oficjalnie zatwierdzone i tym samym spełniają oficjalne „specyfikacje OEM”.

„Specyfikacje OEM”: zatwierdzone przez BMW, Mercedes-Benz, Opel i grupę VAG w przypadku olejów MPM

Niemieccy producenci samochodów utrzymują surowe wymagania dotyczące jakości olejów silnikowych i przekładniowych dla swoich różnych modeli, które są dla nich obowiązkowe. Tylko zatwierdzone oleje i płyny gwarantują najlepszą wydajność, a także kwalifikację do wszelkich roszczeń gwarancyjnych. Należy mieć na uwadze również oszczędność paliwa, mocy, emisji zanieczyszczeń i trwałości.
Oleje silnikowe i przekładniowe MPM dla tych niemieckich marek oraz różnych modeli są oficjalnie zatwierdzane za każdym razem przez producentów samochodów. Oznacza to, że zostały przetestowane i zatwierdzone do stosowania w zalecanych modelach. W ten sposób produkty MPM uzyskują i zachowują oficjalne zatwierdzenie, dzięki czemu spełniają „specyfikacje OEM”. Przykłady to: MB 229.5, MB 229.51, MB 229.52, BMW LL-04, Dexos 1 Gen 2, VW 504.00 / 507.00 oraz dopuszczenia 508.00 / 509.00. Wszystkie te oleje nadają się do stosowania w przypadku długich interwałów pomiędzy przeglądami.
Oprócz tych olejów silnikowych MPM posiada kompletny pakiet olejów przekładniowych, które pokrywają 98% zapotrzebowania na oleje przekładniowe zalecane przez niemieckich producentów. Przykładem jest olej do przekładni DSG grupy VAG oraz płyn do automatycznych skrzyń biegów w najnowszych modelach Mercedes-Benz z przekładnią 9G Tronic (specyfikacja MB 236.17).


Wskazówki dla warsztatu:

  1. Należy używać wyłącznie olejów i płynów MPM zatwierdzonych przez producenta samochodu.
  2. Należy zawsze sprawdzać stronę internetową MPM, używając numeru tablicy rejestracyjnej lub marki i modelu samochodu, aby dowiedzieć się, jakie oleje i płyny są zalecane. Rekomendacje mogą znacznie różnić się w zależności od modelu i wersji!
  3. Przy dłuższych interwałach serwisowych należy zwracać uwagę na przepisy (dotyczące oleju).
  4. Warto przedyskutować z klientem interwał konserwacji w oparciu o użytkowanie samochodu.

W przypadku pytań technicznych skontaktuj się z Działem Wsparcia Technicznego MPM pod adresem support@mpmoil.nl lub zadzwoń pod numer 0031 (0)15 – 251 40 30.