„Auto Serwis Szymański” to jedno z miejsc, w których właściciele samochodów otrzymają kompleksową pomoc. Fachowe doradztwo, usługi mechaniczne, diagnostyka oraz bogato wyposażony sklep z podzespołami to tylko część szerokiej oferty nowoczesnego serwisu. Obecnie firma działa w ramach autoryzowanej sieci serwisów Elit.

Pomysł na własny biznes

– Pomysł na firmę zrodził się z potrzeby stworzenia czegoś własnego, co zapewni kompleksową obsługę klienta zmotoryzowanego – opowiada właściciel, Dariusz Szymański – Od początku miałem świadomość, że dzisiejsze realia rynku usług mechanicznych zobowiązują do jak największej dbałości o czas klienta. Zgromadzenie wszystkich potrzebnych usług pod jednym dachem daje możliwość oszczędzenia czasu na dojazdach do poszczególnych firm, z których każda specjalizowałaby się w innej dziedzinie. U nas można załatwić wszystko od A do Z – dodaje. Rozległe plany rozwojowe oraz inwestycyjne wymagały odpowiedniej lokalizacji oraz przestronnego budynku, który dawałby możliwości wprowadzenia nowych usług czy wstawienia nowego sprzętu. – Mamy ten komfort, że działamy w swoim budynku – mówi Dariusz Szymański – Do nowo oddanego budynku zakupiliśmy wyposażenia za ponad 150 tys. zł. Chcemy pokazać klientom, że jesteśmy perfekcyjnie przygotowani do obsługi ich pojazdów oraz że nie stosujemy półśrodków. Dysponujemy 5 stanowiskami w tym: 2 podnośnikami, stanowiskiem z kanałem oraz dwoma stanowiskami pomocniczymi. Kompleksowe działanie wymaga kompleksowego wyposażenia – dodaje.

Szeroka oferta

Obecnie w serwisie pracuje trzech mechaników, jednak pracy jest tak dużo, że trwają poszukiwania czwartej osoby do zgranego zespołu „Auto Serwis Szymański”. – Nasi pracownicy to doświadczenia fachowcy – mówi właściciel – Pracują w branży od wielu lat, często biorą udział w szkoleniach. Możemy pochwalić się sporą liczbą certyfikatów. Dzięki temu radzimy sobie nawet z bardzo skomplikowanymi usterkami w nowoczesnych pojazdach. Oferta firmy jest bardzo bogata i obejmuje szeroko pojętą obsługę serwisową pojazdów mechanicznych. – Wykonujemy praktycznie wszystkie naprawy – wyjaśnia Dariusz Szymański – W zakres naszych usług wchodzi: mechanika pojazdowa, diagnostyka, elektronika, wymiana opon, klimatyzacja, serwis szyb, naprawy bieżące, remonty silników, swapy, tuning mechaniczny, wymiany eksploatacyjne, obsługa sprzęgieł SAC, Xtend oraz skrzyni dwusprzęgłowych – wylicza. Ciekawostką oraz nowością na polskim rynku jest obsługa pojazdów hybrydowych. Dodatkowo firma zajmuje się także sprzedażą samochodów, prowadzi bogato wyposażony sklep z częściami oraz oferuje możliwość ubezpieczenia pojazdów.

Szeroki zakres działania oraz konieczność szybkiej realizacji zleconych napraw wymaga współpracy z dużymi firmami z rynku usług mechanicznych. – Z AD Polska/Elit współpracujemy od 4 lat – opowiada Dariusz Szymański – Doceniamy duże zaangażowanie przedstawiciela handlowego, z którym szybko i sprawnie załatwiamy wszystkie sprawy. Również dostawa zamówionych towarów przebiega bez zakłóceń. Nie bez znaczenia jest także dostęp do praktycznie nieograniczonej liczby części i podzespołów. Po naszych drogach poruszają się pojazdy z całego świata i musimy być przygotowani na możliwość sprowadzenia nawet bardzo rzadko spotykanego elementu. Dzięki temu możemy szybko wykonywać zlecone naprawy, a klient ma pewność, że używamy do tego wysokiej jakości podzespołów.

Oprócz świadczenia usług na najwyższym poziomie, serwisowi przyświeca jeszcze jeden cel. – Kierujemy się chęcią przywrócenia „dobrego imienia mechanika” – mówi właściciel firmy – Dlatego najważniejsza dla nas jest uczciwość. Niestety, na rynku działa sporo osób, które na pierwszym miejscu stawiają chęć zysku i w znacznym stopniu przyczyniły się do zaniku zaufania klientów do fachowców z branży mechanicznej. Staramy się jak najlepiej wykonywać naszą pracę, na pewno pojawią się błędy, jednak ponosimy za nie odpowiedzialność. Takie podejście znacznie ułatwia kontakt na linii warsztat – klient. Nasze prace szczegółowo tłumaczymy, robimy zdjęcia (zwłaszcza elementów nie weryfikowalnych po naprawie, np. rozrząd). Wymienione elementy trafiają do klienta, każda naprawa jest z nim uprzednio konsultowana. Dzięki temu klient jest pewny, że dana operacja została rzeczywiście przeprowadzona a zużyte czy uszkodzone podzespoły wymienione. W takim działaniu upatrujemy sukcesu oraz satysfakcji z pracy. Fundamentalną zasadą jest też wykonywanie usług zgodnie ze sztuką. Odmawiamy napraw prowizorycznych i niepełnych. Mamy całkowitą świadomość tego, że bierzemy odpowiedzialność za bezpieczeństwo użytkowania danego pojazdu. W tej kwestii nie można iść na żadne ustępstwa – podsumowuje.

Niestety, klienci nie zawsze mają tego świadomość i w trakcie wieloletniej pracy mechanicy z „Auto Serwis Szymański” spotykali się z wieloma niecodziennymi i zabawnymi sytuacjami. Zdarzają się klienci, którzy chcą wykonać naprawę nie do końca tak jak powinna być ona przeprowadzona – mówi Dariusz Szymański – Na przykład jeden pan chciał wymienić klocki hamulcowe tylko na jednym kole. Inny klient przyjechał, żeby „przedmuchać mu filtr powietrza”, jeszcze inny chciał, żebyśmy pospawali mu uszkodzone elementy zawieszenia. Oczywiście nie wykonujemy tego typu czynności i zawsze staramy się wytłumaczyć klientowi, że mogą one być bardzo niebezpieczne i doprowadzić do tragedii. Na szczęście, jak do tej pory, zawsze udało nam się przekonać do przeprowadzenia pełnej, rzetelnej naprawy – dodaje.
Pomimo tak szerokiej oferty usługowej, właściciel już planuje kolejne kierunki rozwoju firmy. W planach jest utworzenie diagnostyki online. „Auto Serwis Szymański” oferować będzie także szkolenia techniczne (zarówno dla pracowników warsztatów samochodowych, jak i klientów), planowane jest także wprowadzenie usługi ustawiania geometrii kół.
– Kluczem do przyszłości jest dla nas certyfikat do obsługi samochodów hybrydowych – twierdzi właściciel serwisu – Jesteśmy w pełni przygotowani do obsługi nowoczesnych pojazdów, a praca z nimi daje nam wiele radości i satysfakcji. Jestem przekonany, że uczciwe i rzetelne wykonywanie powierzonych nam zadań nadal będzie procentować, a nasze zaangażowanie doceniane będzie przez klientów – podsumowuje.

Łukasz Pieńkowski