Światowy przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie bezprecedensowe zmiany. Pomimo przewidywanego w najbliższych latach spadku sprzedaży pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi firma Niterra (dawniej NGK Spark Plug) już od pewnego czasu wdraża rozwiązania, które mają zapewnić jej dalszy rozwój.

Firma Niterra wykorzystuje wiedzę doświadczenie zdobyte ciągu prawie stu lat obecności na rynku ciągle aktualizuje swoją ofertę, dostosowując ją do przyszłych potrzeb klientów. Doskonałym przykładem jest kompleksowa oferta dla samochodów hybrydowych. Ten typ pojazdów jest symbolem zmian zachodzących obecnie przemyśle motoryzacyjnym, który opiera się zarówno na tradycyjnych, jak przyszłościowych formach napędu silnikowego. Szacunkowo ciągu najbliższych dziesięciu lat rynek pojazdów hybrydowych Europie gwałtownie wzrośnie, przekraczając liczbę 70 milionów.

– Kompleksowa oferta zakresie obu marek – NGK NTK – zapewnia naszej firmie duże możliwości sprzedaży na rynku wtórnym segmencie pojazdów hybrydowych. Rynek ten jest jednym najważniejszych aspektów wizji naszej firmy, ponieważ przygotowujemy się do mobilnej przyszłości – mówi Frank Massia, Director Marketing Aftermarket EMEA, Niterra GmbH.

Zalety samochodów hybrydowych

samochodach hybrydowych zastosowano co najmniej dwa różne rodzaje napędu – są one wyposażone zarówno silnik elektryczny, który wykorzystuje energię zgromadzoną akumulatorach, jak i w silnik spalinowy (benzynowy lub wysokoprężny). Podstawowa zasada działania tego rodzaju pojazdów polega na wykorzystaniu jednego lub obu silników przy różnych prędkościach obrotowych (np. silnik elektryczny jest bardziej wydajny przy wytwarzaniu mocy obrotowej lub momentu obrotowego, podczas gdy silnik spalinowy lepiej radzi sobie utrzymaniem wysokiej prędkości). Pojazd hybrydowy przełącza pracę silnika jednego na drugi optymalnym momencie, co przekłada się na oszczędność energii paliwa, a w efekcie na redukcję emisji spalin.

Pojazdy hybrydowe są dostępne czterech różnych wersjach: Mild-HEV, Full-HEV, Plug-in HEV REEV. Każdy tych typów ma swoje unikalne cechy, ale wszystkie oferują wiele korzyści pod względem wydajności funkcjonalności
są przyjazne dla środowiska.

Funkcjonalność

Połączenie silników elektrycznego spalinowego gwarantuje osiąganie dużych odległości bez konieczności częstego ładowania, co jest wymagane przypadku pojazdów wyłącznie elektrycznych.

Wydajność

Podczas uruchamiania pojazdu hybrydowego lub jazdy małą prędkością albo trybie start-stop wykorzystywany jest wyłącznie silnik elektryczny, co skutkuje zerowym zużyciem paliwa. Podczas przyspieszania lub jazdy pod górę oba silniki współpracują ze sobą, zapewniając oszczędność paliwa. Z kolei podczas spokojnej jazdy prędkościami średnimi wysokimi wykorzystywany jest wyłącznie silnik spalinowy.

Przyjazny dla środowiska

Pojazdy hybrydowe zużywają mniej energii dzięki rekuperacji. Podczas hamowania lub zjeżdżania góry silnik jest wyłączany, energia kinetyczna zamieniana na energię elektryczną, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora. pojazdach tych obserwujemy mniejszą emisję CO2, zwłaszcza ruchu miejskim. Dzieje się tak, ponieważ czasie, gdy samochód się nie porusza (np. podczas stania korku), zarówno silnik spalinowy, jak elektryczny są wyłączone.

Produkty NGK i NTK w samochodach hybrydowych

Marki NGK Ignition Parts NTK Vehicle Electronics, należące do firmy Niterra, zapewniają szeroki asortyment produktów dla samochodów hybrydowych. Obejmuje on: świece zapłonowe, świece żarowe, cewki przewody zapłonowe, czujniki tlenu, czujniki temperatury spalin (EGTS), czujniki MAP/MAF, czujniki ESP oraz zawory recyrkulacji spalin (EGR).

Świece zapłonowe

Obecnie większość samochodów hybrydowych wykorzystuje silniki benzynowe, wyposażone najnowsze świece zapłonowe metali szlachetnych, oparte na silnikach spalinowych technologią start-stop. Pojazdy hybrydowe, dzięki elektryfikacji, zużywają mniejsze ilości paliwa, ale są cięższe niż tradycyjne pojazdy silnikiem spalinowym, co oznacza, że świece zapłonowe pojazdach hybrydowych mają taką samą oczekiwaną żywotność interwał wymiany jak świece stosowane pojazdach silnikiem spalinowym. Aby spełnić wymagania technologiczne samochodów hybrydowych, świece zapłonowe metali szlachetnych zapewniają optymalną wydajność, około 95% samochodów hybrydowych schodzących linii produkcyjnej jest wyposażonych ten właśnie typ technologii. Dla nielicznych pojazdów hybrydowych, które są wyposażone fabrycznie niklowe świece zapłonowe, Niterra oferuje gamę zamienników metali szlachetnych przeznaczonych na rynek wtórny, które zapewniają lepsze osiągi, zmniejszają zużycie paliwa, optymalizują zapłon oraz mają wydłużoną żywotność.

Świece żarowe

Około 10% samochodów hybrydowych wyposażonych jest silniki wysokoprężne, przy czym świece żarowe stosowane są przede wszystkim pojazdach dla segmentów klas wyższej średniej. ofercie firmy Niterra znaleźć można zarówno świece żarowe metalowe, jak ceramiczne. Świece żarowe ceramiczne mają jednak przewagę techniczną nad świecami metalowymi, ponieważ te ostatnie, zastosowane pojazdach hybrydowych, wykazują większe zużycie powodu wyżarzania trybie czuwania. Przewidywany okres eksploatacji świec żarowych jest taki sam jak przypadku tradycyjnych silników wysokoprężnych.

Cewki przewody zapłonowe

Cewki zapłonowe NGK spełniają najwyższe standardy jakościowe na rynku doskonale dopasowują się do wyższych wymagań technicznych samochodach hybrydowych. hybrydach wymaga się od cewek zapłonowych większego poziomu wydajności ze względu na większy zakres obciążeń.

Ze względu na wzrost liczby zaawansowanych cewek bezpośrednim połączeniem (cewki ołówkowe/palcowe oraz tzw. listwy, czyli system bezpośredniego zapłonu) przewody zapłonowe są mniej potrzebne samochodach hybrydowych. Pozostają one jednak niezbędne dla około 41% samochodów benzynowych. Asortyment Niterra Aftermarket oferuje najlepsze pokrycie parku samochodowego zapewnia zwiększoną efektywność zapłonu, wynikającą zaawansowanej wiedzy technologicznej firmy.

GAMA PRODUKTÓW NTK VEHICLE ELECTRONICS

Oferta NTK Vehicle Electronics dla pojazdów hybrydowych (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych) obejmuje czujniki tlenu, czujniki temperatury spalin (EGTS), czujniki MAP/MAF, czujniki ESP, zawory recyrkulacji spalin (EGR) oraz czujniki ciśnienia spalin i ciśnienia różnicowego (EDPS) spełniające najnowsze standardy dotyczące emisji spalin. Wszystkie produkty NTK odpowiadają najnowszym technologiom i normom motoryzacyjnym – niezależnie od tego, czy są stosowane w pojazdach spalinowych, czy hybrydowych.