Zestawienie trzech samochodów miejskich z ambicjami. Każdym da się pojechać także na dalszą trasę.

Alfa Romeo MiTo

Najbardziej obciążony element aut eksploatowanych w Polsce, czyli zawieszenie, jest mocną stroną MiTo. Całe podwozie zapożyczono z Punto. Jest tanie w naprawach i solidne.

Opel Corsa


W 2010 roku wszystkie diesle, w tym także diesle Corsy, otrzymały obligatoryjnie filtry cząstek stałych (norma Euro 5), które wcześniej oferowano opcjonalnie w zależności od wersji mocy lub rynku sprzedaży.

SKODA FABIA
Skoda Fabia należy do najpopularniejszych modeli na naszym rynku w tej klasie. Kiedyś cieszyła się dużym zainteresowaniem w salonach, obecnie przyciąga klientów na rynku wtórnym.

Alfa Romeo MiTo

2008-2018

W przeciwieństwie do większych modeli, MiTo jest najtrwalszą i najtańszą w eksploatacji Alfą Romeo. To ogromna zaleta na rynku wtórnym.

Alfa Romeo MiTo została zaprezentowana w 2008 roku. Ze względu na niewielkie gabaryty i prestiżowy charakter nie ma zbyt wielu rywali. Występuje w tylko jednej, trzydrzwiowej wersji nadwozia. Samochód powstał na bazie modelu Grande Punto i dzieli z nim większość podzespołów. Pozwoliło to na redukcję kosztów produkcji i… serwisowania. Ciekawostka: MiTo ma oryginalne drzwi bez ramek okiennych. Wszystkie modele już seryjnie są nieźle wyposażone: na pokładzie mają siedem poduszek powietrznych system stabilizacji VDC, światła do jazdy dziennej, a także gadżet – przełącznik DNA, który służy do zmiany ustawień samochodu. Działa najlepiej w mocnych wersjach.

Opel Corsa D

2006-2014

Opisywany Opel Corsa D (dostępne wersje to 3d/5d) powstał w czasach, w których Opel współpracował z Fiatem. Z tego powodu samochód jest technicznym bliźniakiem Grande Punto. Corsa D (podobnie jak Grande Punto). Auto jest wyjątkowo obszerne. Długość od zderzaka do zderzaka to 4 metry, a rozstaw osi to aż 251 cm. Całkiem spory jest także bagażnik (285-1050 litrów).

Pokrewieństwo techniczne między Corsą i Punto sugeruje współzamienność części. Okazuje się, że jest ona mniejsza niż można się tego spodziewać. Przy zakupie elementów zawieszenia trzeba bacznie zwracać uwagę na numery katalogowe. Nie zawsze to, co na pierwszy rzut oka podobne, w praktyce okazuje się identyczne (np. silentbloki wahaczy). Najwięcej odpowiedników znajdziemy oczywiście w Fiacie Grande Punto i Fiacie Linea.

Cechą charakterystyczną są obwódki otworów wentylacyjnych: można je wymieniać – mają różne kolory.

SKODA FABIA II

2007–2014

Auto występuje w dwóch wersjach nadwozia – hatchback i kombi. Gamę uzupełnia niszowy, podwyższony Scout. Wszystkie elementy karoserii wykonane są ze stali, co ułatwia poszukiwanie śladów napraw powypadkowych. Wnętrze, szczególnie w obrębie przednich foteli, wydaje się większe niż u poprzedniczki. Za kierownicą wygodną pozycję znajdzie nawet dość wysoka osoba. Z tyłu ilość miejsca nie powiększyła się w odczuwalny sposób, ale poprawiono wyprofilowanie kanapy.

Jakość wykonania deski rozdzielczej jest wysoka. Plusy należą się nie tylko za zastosowanie miękkiego wykończenia jej górnej części, ale także za precyzyjne dopasowanie poszczególnych elementów oraz samą stylizację. Topowe wersje mają duży ekran multimediów i świetną, automatyczną klimatyzację.

Wzorowa czytelność, niezła precyzja montażu. Dwa dominujące kolory ożywiają wnętrze.

Pełny opis modeli do pobrania poniżej

Auto-Tip_maj_2021