Zestawienie trzech samochodów miejskich z ambicjami. Każdym da się pojechać także na dalszą trasę.
Alfa Romeo MiTo
Najbardziej obciążony element aut eksploatowanych w Polsce, czyli zawieszenie, jest mocną stroną MiTo. Całe podwozie zapożyczono z Punto. Jest tanie w naprawach i solidne.
Opel Corsa
W 2010 roku wszystkie diesle, w tym także diesle Corsy, otrzymały obligatoryjnie filtry cząstek stałych (norma Euro 5), które wcześniej oferowano opcjonalnie w zależności od wersji mocy lub rynku sprzedaży.
Alfa Romeo MiTo
2008-2018
W przeciwieństwie do większych modeli, MiTo jest najtrwalszą i najtańszą w eksploatacji Alfą Romeo. To ogromna zaleta na rynku wtórnym.
Alfa Romeo MiTo została zaprezentowana w 2008 roku. Ze względu na niewielkie gabaryty i prestiżowy charakter nie ma zbyt wielu rywali. Występuje w tylko jednej, trzydrzwiowej wersji nadwozia. Samochód powstał na bazie modelu Grande Punto i dzieli z nim większość podzespołów. Pozwoliło to na redukcję kosztów produkcji i… serwisowania. Ciekawostka: MiTo ma oryginalne drzwi bez ramek okiennych. Wszystkie modele już seryjnie są nieźle wyposażone: na pokładzie mają siedem poduszek powietrznych system stabilizacji VDC, światła do jazdy dziennej, a także gadżet – przełącznik DNA, który służy do zmiany ustawień samochodu. Działa najlepiej w mocnych wersjach.
2006-2014
Pokrewieństwo techniczne między Corsą i Punto sugeruje współzamienność części. Okazuje się, że jest ona mniejsza niż można się tego spodziewać. Przy zakupie elementów zawieszenia trzeba bacznie zwracać uwagę na numery katalogowe. Nie zawsze to, co na pierwszy rzut oka podobne, w praktyce okazuje się identyczne (np. silentbloki wahaczy). Najwięcej odpowiedników znajdziemy oczywiście w Fiacie Grande Punto i Fiacie Linea.
Cechą charakterystyczną są obwódki otworów wentylacyjnych: można je wymieniać – mają różne kolory.
2007–2014
Jakość wykonania deski rozdzielczej jest wysoka. Plusy należą się nie tylko za zastosowanie miękkiego wykończenia jej górnej części, ale także za precyzyjne dopasowanie poszczególnych elementów oraz samą stylizację. Topowe wersje mają duży ekran multimediów i świetną, automatyczną klimatyzację.
Wzorowa czytelność, niezła precyzja montażu. Dwa dominujące kolory ożywiają wnętrze.