Samochód zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2008 roku. Powstał na płycie podłogowej zwykłego passata B6. W listopadzie 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles zaprezentowana została wersja po face liftingu. W listopadzie 2016 roku produkcja modelu dobiegła końca, a następcą został większy i zaprojektowany od podstaw model Arteon.

HISTORIA MODELU

2008–12

2012–16

CC Volkswagena to pierwsze czterodrzwiowe coupé w swojej klasie. Samochód zadebiutował na świecie w 2008 roku. Nisza szybko rozwinęła się w segment – na całym świecie na limuzynę o sylwetce samochodu sportowego zdecydowało się prawie 320 tysięcy osób. Design Volkswagena zjednał sobie także ekspertów od stylistyki: tylko w 2009 roku – pierwszym pełnym roku na rynku – Passat CC zdobył wyróżnienia „iF Product Design Award” (iF Industrie Forum Hannover), „Red Dot Design Award” (Design Zentrum Nordrhein Westfallen, Essen) i „Design Award” (Australian International Design Awards, Sydney).

W 2012 roku nadeszła pora na lifting. Zyskało także wyposażenie seryjne, które w zmodernizowanym modelu obejmuje między innymi: reflektory bi-ksenonowe, funkcję statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe, diodowe światła tylne (z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych). Seryjne są także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagłówki z dodatkową regulacją odległości. Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostało (jako opcja) kilka nowych systemów wspierających kierowcę, na przykład technologie takie jak zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (system ostrzega kierowcę przed pojazdami w martwym polu widzenia i inicjuje odpowiednią ingerencję w układ kierowniczy), a także współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych. Komfort optymalizuje wentylowany fotel z funkcją masażu.

Ciekawostką, której na pierwszy rzut oka nie widać, są szyby boczne z izolacją akustyczną. Mają one następującą strukturę: szyba zewnętrzna (2,6 mm), folia PVB zabezpieczająca przed odpryskami szkła (0,3 mm), folia PVB izolująca akustycznie (0,1 mm), folia PVB (0,3 mm) i szyba wewnętrzna (2,6 mm). Szyba o grubości prawie 6 mm nie tylko redukuje odgłosy docierające do wnętrza o 2 do 4 dB, lecz jednocześnie stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed skutkami wypadku czy włamaniem do samochodu.

Początkowo Volkswagen
Passat CC. Po liftingu już tylko Volkswagen CC. Oto oryginalna odmiana popularnego rodzinnego auta klasy średniej.

Pełny opis tego modelu do pobrania poniżej.

VW Passat CC