Oferta ELIT Polska została wzbogacona o kolejny produkt. W magazynach centralnych dostępne są już zawory EGR firmy Elstock – jednej z marek BORG Automotive Group. Są to produkty regenerowane – ich sprzedaż odbywa się po wymianie rdzeni.

W ofercie ELIT Polska znajduje się aktualnie 70 najbardziej popularnych na rynku zaworów firmy Elstock, które zapewniają 80% pokrycia parku samochodowego w Polsce. Numery indeksowe zaczynają się od prefiksu ELT (np. ELT 73-0099).

Elstock jest jedną z trzech największych firm regeneracyjnych w Europie z ponad 40-letnim doświadczeniem. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży, produkcji i dystrybucji części zamiennych do samochodów.

W ofercie firmy Elstock znajdują się:

  • zawory EGR – 80% pokrycia rynku,
  • alternatory – 96% pokrycia rynku,
  • rozruszniki – 96% pokrycia rynku,
  • zaciski hamulcowe – 95% pokrycia rynku.

Wszystkie produkty powstają zgodnie z wymaganiami OE oraz posiadają:

  • 2-letni okres gwarancji – bez limitu przebiegu,
  • system Plug & Play (podłącz i używaj) – są dostarczane z wszystkimi elementami potrzebnymi do ich montażu,
  • pełną integrację z TecDoc – jednym z wiodących katalogów pojazdów i części zamiennych na świecie,
  • certyfikaty DIN EN ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015.

Wszystkie produkty z oferty Elstock poddawane są ponadto testom wytrzymałości, co jest gwarancją ich wysokiej jakości.

Firma regenerująca zawory EGR ma swoją siedzibę w Polsce i jest certyfikowana zgodnie z normą ISO 9001:2008. Każdy zawór EGR opuszczający produkcję jest tak dobry, jak produkt nowy, i spełnia wymagania produktów OE.
Wszystkie zawory EGR są dostarczane z kompletem uszczelek i są gotowe do zamontowania.

Kilka słów o zaworach EGR

Zawór EGR kontroluje przepływ spalin z kolektora wydechowego z powrotem do cylindra. Jest umieszczony na układzie wydechowym silnika, w miejscu jego połączenia z układem dolotowym.

System EGR podgrzewa paliwo dostające się do cylindra, przez co przyspiesza jego odparowanie i poprawia wymieszanie z powietrzem oraz obniża temperaturę spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Redukuje to zawartość tlenków azotu oraz pozostałości węglowodorów w spalinach.

Awaria systemu EGR może powodować nierówną pracę i spadek mocy silnika lub przeciwnie – nieco poprawić jego osiągi kosztem znacznego podwyższenia zawartości substancji szkodliwych w spalinach. Każde niedomaganie układu recyrkulacji zmienia parametry pracy silnika, co może powodować nieprzewidywalne reakcje silnika na naciśnięcie pedału gazu. Wszystko to wpływa na zmniejszenie poziomu bezpieczeństwa oraz komfortu użytkowania pojazdu.