Skorzystaj ze światowej klasy technologii Twin Tip, która jest wykorzystywana w każdej świecy zapłonowej DENSO TT. Skonsolidowana oferta świec zapłonowych TT przeznaczona dla klientów rynku wtórnego zapewnia szerokie pokrycie najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.

Linia świec zapłonowych DENSO TT składa się z niklowych świec TT oraz świec Iridium TT. Niklowe świece zapłonowe TT zostały wprowadzone na rynek wtórny w 2011 roku i szybko zyskały uznanie klientów w całej Europie; z kolei w listopadzie 2015 roku miała miejsce premiera nowych świec zapłonowych Iridium TT. Obecnie linia świec zapłonowych TT DENSO – obejmująca zarówno niklowe świece TT, jak i Iridium TT – składa się z 35 numerów katalogowych, które pokrywają ponad 90% europejskiego parku pojazdów.
Innowacyjna technologia świec zapłonowych TT DENSO jest wynikiem wielu lat badań i testów, przeprowadzonych w centrum inżynieryjnym DENSO w Japonii. Opatentowane świece zapłonowe DENSO TT są produkowane z wykorzystaniem technologii Super Ignition Plug (SIP) i zapewniają wyjątkową niezawodność, niższe emisje oraz oszczędność paliwa.

Niklowe TT – wysoka wydajność, niższe koszty

Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT posiada środkową elektrodę wykonaną ze stopu niklowego o średnicy 1,5 mm oraz wysuniętą „bliźniaczą” elektrodę masy o tej samej średnicy. Charakteryzuje się doskonałą wydajnością zapłonu, a konstrukcja świecy nie wymaga stosowania drogich metali szlachetnych.
Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami, wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece zapłonowe DENSO TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.
Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.

tabela-2-swiece-iridium-tt-przykladowe-zastosowania

Iridium TT – wytrzymałość i wydajność

Nowy produkt DENSO – świeca zapłonowa Iridium TT – posiada najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm oraz igłową elektrodę masową o średnicy 0,7 mm z wspawanym walcem platynowym. Dzięki temu świece Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – która wynosi 120 000 km – jest trzy razy dłuższa niż zwykłych świec niklowych.

Elektrody zwykłych świec niklowych to dwie szerokie, płaskie powierzchnie, które blokują wydajną możliwość rozprzestrzeniania się płomienia w komorze spalania. W przypadku świec DENSO Iridium TT, dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) umożliwiają iskrze znacznie lepszy dostęp do mieszanki paliwowo-powietrznej i ostatecznie lepsze rozprzestrzenianie się płomienia w komorze spalania. Co więcej, elektroda środkowa, wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również elektroda masowa z wspawanym walcem platynowym gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.

DENSO nie zaleca doboru świec zapłonowych po zamienniku – sugeruje dobór po e-Katalogu DENSO www.denso-am.pl/e-katalog. Oferta świec zapłonowych TT DENSO może być stosowana także w samochodach zasilanych LPG. Nowe świece Iridium TT są oznaczone za pomocą liter „I” na początku, oraz „TT” na końcu nazwy produktu, np. IK20TT.